Gå til innhold

Manduca eller Mei Tai??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har surfet bæresele en evighet nå og trenger deres hjelp. Kommet fram til at det Manduca eller Mei Tai jeg ender opp med, noen som vil anbefale det ene fremfor det andre og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å velge begge deler. Mei-tai for bæring tett inntil og med god kroppskontakt fra småen er født. Da får jeg rom til å gjøre litt ting hjemme med han på magen/brystet. Manduca kjøper jeg til mannen, slik at den kan stå på hans instillinger når vi skal ut på bæretur sammen. Ute kommer jeg til å bære i mei-taien. Jeg har ikke noe i mor å knyte den på. er enklere for mannen å putte oppi baby, og klipse på seg selen.

Skrevet

Jeg bruker begge deler :)

Fordelen med Manduca er at den også er veldig pappavennlig! :)

Skrevet

Til liten baby som du bærer mest på magen: meitai! Til større baby/barn som du bærer mest på ryggen: manduca! Dette er det som fungerer aller best for meg hvertfall =)

Skrevet

Hvilken MeiTai velger dere?

Skrevet

Kan man bruke Manduca og MeiTai fra de er nyfødt av? Synes jeg leste en plass at det var spedbarnsinnlegg på begge og at begge kan bæres på magen.

Skrevet

Begge deler kan brukes fra babyene er nyfødt.

Manducaene får du med spedbarnsinnlegg (står her en plass: http://www.syvsjal.no/kategori.php?kategori=8)

Babyhawk meitai f.eks. kan også brukes fra babyen er nyfødt, men er nok best fra de er noen måneder.

Jeg likte best å bære min lille i elastisk sjal når hun var bitteliten :)

Skrevet

Jeg kommer til å velge concerti som kan brukes gjennom hele bæreperioden. Den er litt smalere i skrittet, noe som er ypperlig for små babyer som ikke vil sitte i froskestilling. Dessuten har den høstet mye lovord på tettinntil for at den kan brukes fra nyfødt av og til de er store, at den er godt polstret, har en god sovehette og er behagelig for bærer og barn.

Det er mange andre gode også da. ;)

Skrevet

Ja, begge kan brukes fra nyfødt av, og begge på magen. Merk deg at ikke alle Mei taier er egnet fra nyfødt av. Concerti er en av de som er godt egnet.

Skrevet

Hva med Babyhawk, noen som har brukt denne fra barnet ble født? Håpte på å slippe unna med å kun kjøpe en type bæresele siden vognen jeg skal ha er så dyr. Vet jo ikke engang om jeg kommer til å bruke bæresele/sjal den første tiden.

Skrevet

Den kan brukes fra nyfødt av, men for større barn må du da over i en toddlerhawk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...