Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil fortelle hva slags rutiner de har på babysvømming?

Gir dere mat på svømmehallen?

Tar dere vognen med inn i hallen?

Og hva gjør dere med babyen når dere dusjer? Man kan vel ikke bare legge den rett på gulvet der inne? Jeg tenker på fotvortesmitte og sånt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt en sånn oppblåsbar stellematte fra Ikea, den var billig go veldig grei å ha :) Men ellers så gjør vi det sånn:

Før svømming:

Tar på Snupi badebleie og overleverer henne til pappan innpakket i håndkle ute i hallen før jeg skifter og dusjer selv. Dusjer ikke Snupi før svømming. (Om han ikke er med ligger hun innpakket i håndkle mens jeg skifter og dusjer)

Etter svømming:

Dusjer og vasker Snupi, pakker henne inn i stort håndkle og legger henne på stellematta, gjerne med noe og fikle med.

Dusjer selv (passer på å ikke ha håret under vann, så slipper jeg å vaske det)

Tørker, smører og kler på meg selv mens Snupi fortsatt er pakket inn

Tørker, smører og kler på Snupi pysj.

Neste svømming skal vi prøve at jeg dusjer henne og så overleverer jeg henne til (forhåpentligvis) ferdigdusjet og skiftet sambo. Han er alltid så mye raskere enn meg, så kanskje han kan ta og tørke og smøre henne mens jeg ordner meg. Vi trenger at ting går litt fortere, for svømminga er såpass seint at det er midt i leggetiden hennes.

Når vi kommer hjem får hun litt pupp i senga før hun legges i vugga si. Da har hun fått pupp rett før vi drar på svømming, så det er vel halvannen time siden. Litt for lenge siden til at hun bare kan legges, og egentlig for kort siden til at hun er særlig sulten. Men men...

Skrevet

Hei på deg.

Vi pleier å mate før vi reiser på babysvømming, eller så tar vi det når han blir sulten. Gjør ikke noe om vi må ta det der.. Vi tar ikke med vognen inn, men lar den stå i gangen..

Der vi går finnes det matter som du kan legge de på mens du dusjer, eller så kan du jo la h*n ligge på et teppe eller håndkle.

Jeg skifter først på han, legger han i et håndkle, og skifter så på meg. Tar han med i dusjen, og skyller oss lett før vi går i hallen.

Så er det en liten sang i ring før vi begynner med det vi skal den dagen.. Første gang er det bare å være i vannet, og andre begynner man forsiktig med dykk. Sjekker jo selvfølgelig at lukkerefleksen er fin før man dytter de under vann! =)

Så da vi er ferdig for dagen går vi opp i garderoben. Finner såpe og håndkler og legger han på ei matte i dusjen. Vasker meg, og så vasker han.. Kler på meg mens han ligger å spreller litt på et tørt håndkle, og så litt mat og klær.. Etter babysvømming er han utslitt så greit å ha mat og vogn klar for soving..

Mini koser seg max på svømming, og absolutt å anbefale til andre.

Fikk du svar på det du lurte på? Ellers er det bare å spørre..

Lykke til. =)

Skrevet

Det jeg har funnet ut er at så lenge hun er naken så er hun fornøyd (som oftest) Det er veldig varmt i garderoben, Så jeg tar alltid av henne alle klærne først og legger henne på IKEA stellamatta. Så kler jeg av meg selv. Når vi kommer inn i dusjen ligger hun også på stellematta mens jeg dusjer (babyene trenger ikke dusje før bassenget)Tar på henne badetruse før vi inn i bassenget.

Når vi er ferdig dusjer vi først sammen, åsså legger jeg henne på stellematta mens jeg dusjer selv. ( husk å ta av badetruse så hun ikke blir kald av den)Prøver å legge henne så jeg kan underholde henne om hun blir utåmodig.

I garderoben etterpå kler jeg på meg selv det meste, før jeg begynner å kle på henne. Hos oss er det da "hyling" begynner. hun hater å bli kledd på, så det gjør jeg absolutt til sist!

tips:

- 2 håndklær (et for å ligge på før og inne i dusjen, og et til å tørke henne med før du kler på henne)

- stellematte

- lette klær som er enkle å ta på

- om pappan er med gjør avtale om å ta babyen annenhver gang.

- om babyen din gulper mye er det lurt å mate ca 1 time før svømming.

Skrevet

Glemte å skrive at det er veldig lurt å ha med ne leke som babyen kan ligge å se på eller leke med.

Skrevet

Hei!

Gled deg til svømmingen, det er veldig koselig. Jeg var også nervøs for det praktiske første gangen, men det går så fint. Etterhvert kommer du inn i en rutine som passer for deg. Jeg prøver å gi middag før vi drar hjemmefra, og hvis ikke, så ammer jeg i garderoben før vi går i bassenget. Vi må sette igjen vognene i gangen utenfor garderoben.

Hos oss er det heller ikke så lett å legge babyen i dusjen når man dusjer, men garderoben har både matte og lekegrind. Pluss at vi gjerne ber hverandre holde et øye med babyen mens vi er å dusjer (det er bare 3 dusjer der). Jeg har alltid med et stort håndkle å legge på mattene, slik at det er rent der mini ligger. Når vi kommer fra badet, dusjer jeg da mini først, legger henne på matta og tørker henne, og så tar jeg en kjapp dusj selv. Gidder ikke å bruke såpe eller sjampo. Det gjør jeg heller hjemme, så går det raskest mulig.

Lykke til - det er kjempegøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...