Gå til innhold

nå SKAL jeg ned i vekt! har noen prøvd vektklubb.no eller grete roede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har klart det på egenhånd før, men nå etter jeg fikk ungene sliter jeg veldig. Har flere ganger kommet i gang, men så sklir det sakte men sikkert ut, så kommer alle kiloene og mer til tilbake... Nå er det nok!!!

I fjor sommer satt jeg fullt påkledd på stranden, både hjemme og på sydentur, og bestemte meg der og da for at det er så trist at jeg ikke tør å bade og kose meg med ungene mine, og vil ha en stopp på det!!! For ungenes skyld, og min egen, så vil jeg ha livet mitt tilbake! Jeg vil føle meg vel, bade og ha det godt på sommeren, finne klær som passer, og jeg ønsker IKKE å gå rundt og bare skamme meg over meg selv og føle meg mindreverdig!

Men jeg tror ikke jeg klarer å gjennomføre dette helt selv lenger... Jeg brukte mye tid da jeg klarte det selv, trente et par ganger om dagen osv, og det går ikke nå som jeg har to små, jobb og skole, tar førerkort, og timeplanen er full!

Har noen noen motiverende ord eller tips til meg??? Og har noen prøvd VGs vektklubb eller Grete Roede? Er det verdt pengene?

tusen takk for all hjelp og tips! :0)

Skrevet

2. dagen min på vg's vektklubb, og jeg synes det virker som et bra oplegg. Ikke dyrt, 449,- for 6 mnd, ikke mer enn en boks slankepiller, hehe;p

Jeg trenger faste rammer, og det får jeg i vektklubben=)

Skrevet

Jeg går på ketolyse nå. Er veldig fornøyd. Gått ned 7,4 kilo til nå, på 5,5 uker. Spiser godt, men kjenner at jeg savner poteter, pasta og skikkelig brød litt. Men det er verdt det altså. Spiser meg mett til hvert måltid, blir jo en del fett, men har aldri spist så mye salat og grønnsaker før, og jeg liker faktisk det og :)

Men du må jo kjenne på hvilken kur som er rett for deg, ketolyse blir jo en livsstil, for du bør gå over på lavkarbo når du skal stabilisere vekten, og du kan jo uansett ikke gå tilbake til tidligere brød og potetvaner. Jeg spiset f.eks brød mat til frokost og lunsj, potet/ris/pasta til middag og så brød/taco/pizzza eller noe annet graps til kvelds. Nå har jeg noe grønt til hvert måltid, og det hadde jeg som regel bare til et måltid før...

Skrevet

ok, synes jeg ser lite om hvordan opplegget fungerer uten å melde meg inn... Men er det tips og råd feks? og forslag til middager?

Eller er det mest registrering av alt man spiser og utregning slik det er i gratidvarianten av vektklubben på grete roede sine nettsider?

Vi har vel sånn generelt et kosthold som er ok, men tror det er litt mengder og alt som spises utenom som er problemet her...:/

Har en litt anstrengt økonomi også, så jeg kan ikke kjøpe hva som helst av matvarer dessverre. Er også en del matvarer vi ikke kan bruke her pga allergi og kresne folk...

Skrevet

jeg har prøvd å lese litt om ketolyse, men må innrømme at det ikke helt høres ut som noe for meg... Jeg liker ikke noe særlig kjøtt og fisk, klarer ikke få det ned selv om jeg skulle ønske det siden det ser så godt ut, men tvinger jeg det ned, så kommer det rett opp igjen :(

Jeg er også en veldig karbo-junkie og eeelsker brød og pasta! Jeg kan nok ikke klare meg uten det... Men jeg er også veldig glad i salater og grønnsaker, men sliter litt med å komme inn i vanen med å bruke det i så store mengder som jeg bør!

Skrevet

Jeg har ingen slankeerfaring selv, men en venninne gikk på Grete Roede-kur for noen år siden, og hadde faktisk problemer med å få spist opp alt hun skulle iløpet av en dag! Hun raste ned i vekt!

Her skal man altså spise ordentlig og sunn mat, og ikke hoppe over noen måltider.

Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg på 3 mnd i fjor våres, brukte vg vektklubb. Syntes det fungerte veldig bra, men man må være motivert og gjøre jobben med å veie maten og legge inn det man spiser og trener. Nå har jeg sklidd ut i høst og de siste ukene at jeg må ta en ny runde. Som deg vil jeg bade og kose meg med mine barn, og det kan jeg ikke sånn jeg føler meg nå... Har regnet ut at jeg akkurat burde rekke å gå end 10 kg før ferien.. he he..

Anbefaler virkelig vg sin vektklubb, ikke så dyrt og veldig greit med mange tips om alt mulig. Mest lærte jeg hvor mange kalorier det faktisk er i snop, kjeks og alt annet drit man stapper i seg, spesielt på kvelden. Nå vurderer jeg å ikke bruke vektklubb, men klare det på egen hånd siden jeg vet hvordan jeg skal gjøre det.. Har kost meg i påsken, men imorgen er starten på en sunnerere livsstil igjen.

Lykke til!!

Skrevet

tusen takk, og det samme til deg! hadde jeg klart 10 kg før sommeren hadde det vært en bra start! dessverre har jeg enda en god del igjen etter det, men sånn må jeg ikke tenke!

Gått litt galt nettopp på grunn av det. Sist klarte jeg 20 kg, men siden det stoppet der og jeg følte jeg ikke klarte å få gjort noe med de nesten 5-10 jeg burde gått ned, så ga jeg opp, og nå har nesten alt kommet på igjen :( Jeg MÅ klare å se at feks 5 kg er bra, selv om det er langt unna matchvekta!

Takk for nyttig info, og masse lykke til til deg og!!! :0)

Skrevet

Ja vi har også en stram økonomi så jeg kan heller ikke begynne på den nå, klarer heller ikke se for meg at jeg slutter og spise frukt...

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg prøvde meg på GR her i høst, men det funket ikke for meg.. kalori tellingen tok litt gnisten fra meg.. men jeg har veldig god erfaring fra libra.. er mye det samme prinsippet som GR men uten den evinnelige tellingen.. libra-helse.no

Skrevet

Du får en ukes-meny med forslag til alle måltider (frokost, lunsj, mellom, middag) Du kan selvsagt spise annet enn det, men da må du skrive inn hva du spiser. Er helt normal mat, hverken dyr eller vanskelig=)

Er også oppskrifter der du kan velge mellom, i alle kategorier. Og det står hvor mange kalorier det er i alle oppskriftene. Eller du kan søke opp atvarer og se hvor mange kalorier det er i f.eks et eple, et egg, en brødskive osv. Praktisk, må bare komme litt inn i det=)

Men det med å føre opp hva jeg spiser er kjempesmart, for jeg merker at jeg blir mer obs på hva jeg faktisk spiser, og hvor mye kalorier det faktisk er i chips og sjokolade!

Skrevet

ja, det er veldig lurt! Det er mye av grunnen til jeg har klart det før også tror jeg! Jeg blir veldig bevisst på hva jeg dytter i meg, og merker også at det skal litt mer til før jeg unner meg noe... ser liksom ikke så pent ut når jeg må se det "svart på hvitt" at jeg tok en kvikk lunsj etter lunsj, eller potetgull til kvelds etc.

Men slik registrering og kaloritelling er gratis på vektklubben.no, Grete Roede sine sider, så derfor jeg vurderer å bare benytte det istedet... hmmm...

takk for hjelpen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...