Gå til innhold

Danmark og priser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter selv på å starte i Norge egentlig, men tenker mye på Danmark også......... det jeg lurer på er, når man er i prosessen med modning av egg o.l og tar mye ultralyder, så må jo dette gjøres hos en gyn som klinikken i Danmark har kontakt med her i Norge. Hvordan løses det med penger da? Betaler man "privatklinikk-priser" hver gang da? (som er ganske dyrt...) eller er dette i "pakka" man betaler for ved klinikken i Danmark?

Ut ifra en tabell jeg fant på nettet over hva de forskjellige klinikkene i Danmark og sykehus i Norge, så er offentlig forsøk i Norge og privat i Danmark samme pris? (ca 20.000)

hmmm......bare noe jeg funderte på:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde IVF hos Nordica og brukte gynekolog med offentlig støtte her i Oslo. Hun hadde ingen direkte kontakt med klinikken. Vi ringte/mailet klinikken med info om folikkelstørrelser, slimhinnetykkelse etc. etter hvert besøk hos henne. Ble henvist av fastlegen og betalte bare egenandel.

Offentlige forsøk i Norge koster da vel ikke 20,000? Det må i så fall være inkludert medisinkostnader, og disse kommer vel i tillegg til de danske takstene.

Skrevet

oki, tusen takk for svar!

nei, offentlige forsøk i Norge koster 19.500 kr totalt for 3 forsøk og alle medisinutgifter hvis jeg har skjønt riktig......

Så da er den simmen som oppgis i div oversikter uten medisiner det da? på vårt private forsøk for fler år siden, kom vi opp i 7000 i medisiner tror jeg..... så da blir det dyrere i danmark enn i Norge?

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilke oversikter du ser på, men den klinikken vi brukte (Nordica) oppgir i hvert fall prisene på IVF-forsøk uten medisinkostnader. Medisinene sender de resept på (eller du får av gynekolog/fastlege her), og du henter dem selv ut og betaler for dem her.

Privat i Danmark er nok absolutt dyrere enn offentlig i Norge, ja. Men stort sett hakket billigere enn privat i Norge, har jeg inntrykk av.

Du legger ut for medisiner i Norge også, men kan få refundert medisinkostnader over 15,000. Jeg er litt usikker på hvorvidt du får refundert disse summene om du har fått behandling utenlands, men tror det skal være mulig (i hvert fall om du ellers kvalifiserer til offentlig behandling her).

Skrevet

Jeg fikk av NAV refundert alt over 15 000 v mine forsøk v Nordica,Danmark.Der er det ingen forskjell på off/privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...