Gå til innhold

Noen som har hatt både langt og kort regime?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hvordan reagerte dere i tilfelle på de forskjellige måtene?

Jeg reagerte veldig på spesielt sprayen og har derfor slått fra meg flere forsøk, MEN har egentlig lyst til å prøve søskenforsøk....

Kan noen i tilfelle komme med positive og negative ting på de forskjellige plassene dere har hatt forsøk? Da fortrinnsvis offentlig....

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ok fant en del om dette tema når jeg bare søkte på debatter i stedet for artikler :-p

MEN jeg vil gjerne høre hvor dere har tatt de korte regimene, hvor enkelt var det å få plass når dere var klare selv?

Skrevet

Hei Bjørnen Collargol ! Jammen lenge siden sist :-) Om du husker altså...

Jeg hadde kort regime nå i april og fikk ut kun 3 egg, alle befr, men ingen delte seg.Så for min del var det ikke vellykket...Med kun Menopur.Ikke mix.

375ie i 10 dager.

De andre gangene (både privat og off) med langt regime har jeg fått ut 9-12 egg, men 1-2 befruktet...(den ene gangen ble en baby,i 2006 :-)

Ja, d var utrolig deilig å slippe sprayen...mest for tiden d gikk til det..hadde kun små bivirkninger som jeg kunne overleve.D finnes værre ting i livet enn søvnproblemer, hodepine,hetetokter og ustabilt humør...selv om d høres slitsomt ut...det er jo for en kort periode tenkte nå jeg...

Nå skal j en periode holde meg borte fra sukker og melkeprodukter og ta Kanonkuren.Så får man se..

Samt ta en mix av Menopur og Gonal-F.Det sies å bedre eggkvaliteten.

Mange med kort regime har fått færre egg, men bedre eggkvalitet.Så jeg synes du skulle prøve det denne første gangen.Uten å vite noe mer om dere da...husker ikke så mye fra sist gang vi var her inne sammen :-)

Jeg klamrer meg til håpet...alltid...evig optimist...selv om dette er en berg-og-dalbane...

Jeg ønsker meg en fasit!

Klemklem!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hehe, en fasit hadde jammen meg vært supert!

Jo da jeg husker deg :-)

Vi er uforklarlig barnløse vi (bortsett fra at vi fikk ei jente mai 08 ved hjelp av IVF).

Jeg var en zombie som ikke klarte å eksistere under forsøkene jeg... Fikk ut 5 egg begge gangene. 5 egg ble befruktet og 4 brukendes første gang.

2 satt inn og 2 på frys. Ingen av disse ga graviditet.

2 forsøket 5 ut, 4 befruktet og 2 super kvalitet som ble satt tilbake (ingen på frys).

1 jente kom ut av dette :-)

Jeg hadde et tøft svangerskap med masse plager og komplikasjoner. Snuppa kom med keisersnitt 5 uker før termin.

Har tenkt at dersom jeg ikke er helt i kjelleren dersom jeg blir gravid igjen så kanskje svangerskapet blir litt enklere å takle. I tillegg har vi jo vesla som skal ha sin daglige omsorg også....

Men er usikker på hvor vi evt skal ta fosøket da. Vi bor på østlandet da...

Skrevet

Hei, Collargol :-)

Husker godt deg, godt å høre at dere har det bra og er klare for å sette igang igjen. Håper det går fint for dere denne gangen også!

Skrevet

Østlandet...du kan jo ta en ringerunde og høre hvor det er kortest ventetid.Men ved søskenforsøk kom vi rett inn (Riksen) Bare ta de faste prøvene først og så rett på forsøk.Ingen ventetid pga søskenforsøk.

Brukte du Menopur?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Var Menopur ja :-)

Kanskje jeg rett og slett skal ta en liten telefon da for å sjekke :-)

Takker for svar!

Skrevet

Heisann!

Må bare fortelle deg om mine erfaringer.

Hadde mitt første forsøk i mai i fjor, langt regime. Ble VELDIG dårlig av sprayen og var sykmeldt i 3 uker. Det verste var at jeg fikk ut et bra antall egg, ca 10, på 150 gonal-f, men kun 2 befruktet og ingen utviklet seg. Gikk helt ned for telling og sa til mannen at dette skulle jeg ikke gå igjennom en gang til. Han mente at før vi bestemte oss for kort regime på privat klinikk kunne jeg forhøre meg på sykehuset om det var mulig å få kort regime, noe jeg fikk!

Hatt to uttak med kort regime etterpå. Hatt 150 gonal-f og fått ut rundt 10 egg begge ganger. På disse to uttakene har jeg fått tilsammen 9 flotte egg. Har 7 i fryseren og er gravid uke 22. Så dette var i alle fall metoden for meg. Må ta med at jeg nå er 37 år og vi har hatt icsi pga nedsatt sædkvalitet.

Den ene legen på sykehuset var enig med meg i at mitt bytte til kort reime gjorde susen, men ikke alle. Hun ene legen sa faktisk at de ikke hadde funnet årsaken til at det gikk så dårlig i første runde. Jeg er i alle fall overbevist. Alle bivirkningene jeg hadde gjorde jo at kroppen min ikke fungerte som den skulle.

Masse lykke til med søskenforsøk:0)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Dette hørtes jo veldig oppmuntrende ut!

Hvilket sykehus var det du fikk kort regime på? OG tok det lang tid før de hadde plass til deg på kort regime?

Masse lykke til med graviditeten :-)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg var på StOlav. Ventet ca 3 mnd fra forsamtale til første forsøk, og hadde 3 mnd (3 menser) mellom hvert forsøk, noe jeg tror de anbefaler i de fleste tilfeller.

Kanskje du får raskere oppstart siden det er søskenforsøk? Spesielt hvis dere er utredet og sånn så trengs det vel kanskje bare noen bl.prøver før oppstart?

Takk for lykkeønskningene:0) Lykke til for deg og!

Skrevet

Hei!

Har hatt både langt og kort regime ved Haukeland.

Med spray og Puregon fikk jeg ut 15 egg, 3 ble befruktet og ingen utviklet seg videre.

Med Orgalutran og Puregon (kort) fikk jeg ut 21 egg, 6 ble befruktet, 2 var bra nok til å hhv bli satt inn og fryst. Nå er jeg 11 uker på vei.

Er veldig usikker på hva som gjorde at det gikk bra den andre gangen. Kanskje det var p-pillene jeg tok i forkant for å time syklusen med klinikkens timeplan, kanskje det var selve medisineringen i kortregimet eller kanskje det bare var flaks.

Men det skal sies at kortregime var utrolig deilig, selv om jeg ikke hadde bivirkninger av sprayen på det første. All medisineringen var unnagjort på under to uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...