Gå til innhold

samkjøring av tvillinger

AGLE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! Det høres ut som om dere har tøffe tider nå. Søvn er jo så viktig for å fungere bra. Jeg har fortsatt mine tvillinger i magen, men har tenkt og undersøkt litt på akkurat på det med samkjøring av tvillinger. Som alt annet er jo dette også svært så individuelt. Noen barn har bare så forskjellig indre rytme at det er vanskelig å samkjøre dem. De tipsene jeg har fått av andre som har fått tvillinger, er å være veldig konsekvent på dette fra starten av. Når den ene våkner, så vekk den andre. Gi dem mat samtidig. Om det er vanskelig å amme begge samtidig, så kan dette løses ved å amme den ene mens den andre får flaske. Om ikke du allerede har vært i kontakt med Tvilling foreningen, så ville jeg ha tatt en kontakt dit. Der får du gode råd og god støtte av andre som vet hvordan dette er, og forhåpentligvis har gode tips og råd som kan hjelpe dere.

Lykke til!

Hei. vår tvilling gutt og jente er snart fire uker, og jeg kjenner igjen problemstillingen. Det som foreløpig har vist seg best er rådet om samkjøring. Det eneste er at jeg er så trøtt noen ganger at jeg bare tar en enkel løsning ved å amme den ene i senga, men da får jeg gjerne svi fordi den andre vil ha mat kort tid etter, og så er vi igang! Best å stå opp å gi begge skikkelig med mat. Da får jeg gjerne et par timers søvn i strekk etterpå.. lykke til!!

Heihei.

mine to er snart ett år bare noen uker igjen:)

I begynnelsen trodde jeg aldri jeg skulle få samkjørt dem, de sov på skift spiste på skift og bærsjet på skift. satt med puppen ute konstant synes jeg..for de spiste hver eneste time!! jeg er sikker på at de ble enige om det der inne magen...at når de endelig kom ut skulle de virkelig vise hvem som bestemte her i gården..hehe..

så sakte men sikkert be det bedre, plutselig tok det to timer imellom.så tre timer. dobbeltamming om dagen, enkeltamming om natten, da la jeg innil puppen og halvsov selv til det var tid for en rap,så sov jeg selv til nestemann var sulten. sov på dagen når de sov..sov så ofte jeg kunne.

når de rundet 3 måneder begynte det å slippe litt..gikk lettere. nå har de sovet samtidig lenge, de bare nekter å sove i sin egen seng, og de vil ikke helt gi slipp på nattpuppen...men det kommer det kommer:)

ikke gi opp, det blir bedre(selv om jeg aldri trodde det selv der jeg satt med halvfett hår og tredagers poser under øynene)

Takk for alle godt tips. Godt å høre at andre har vært i samme situasjon og at det har bedret seg. Utrolig tungt å gå uten søvn. mine to våkner også forskjellige tider på natten og det føles som om at jeg sitter ute med puppen hele tiden. Føler det er vanskelig å vekke den ene når den nettopp har sovnet når den første har våkner igjen og skal ha mat. Da er det vanskelig å vekke og få dem til å spise. Da vil de bare sove. Men veldig godt å høre at det blir bedre. Håper magen også bedrer seg når vi nærmer oss 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...