Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Jenta vår er snart 3 mnd og får mat og legger seg 19.30-20.00 for natten. Da kan hun godt sove til klokken 03.00 før hun får mat. Men deretter er det mat annenhver- hver tredje time. Vil det bli helt feil av meg og prøve å snu litt sånn at hun legges klokken åtte, vekkes for mat rundt elleve-tolv - sånn i håp om at hun sover den lange perioden sin fra elleve-tolv og ut? Eller prøver jeg bare å få i pose og sekk nå? :-) Førstemann fikk mat annenhver time hele natta gjennom til han var 6 mnd gammel + mat om natta en - to ganger fra 6-12 mnd.. Så dette er reine skjære drøm i forhold. Bør kanskje ikke rokke ved noe som fungerer bra i utgangspunktet?
Herkules Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 He he Godt spørsmål sier jeg da:) Jeg er i utgangspunktet for at ting går av seg selv og at man regulerer minst mulig. Jeg ser jo at rutinene er annerledes med nr2 enn med nr1 så noe påvirkning gjør man jo uansett Har alltid barna fått sove så mye de ville når de ville (innførte jo legging etterhvert med sønnen min, men har aldri vekket sovende barn da) Jeg har også opplevd en periode at den første søvnperioden for natten er lang og de neste er kortere Om den første våkningen var tidlig så begynte gjerne de korte søvnøktene tidlig også. Men om du gir mat uten å vekke henne noe særlig så kan du jo være heldig å oppleve at det funker, jeg vet altså ikke. håper det funker og at du kan få litt sammenhengende søvn du også
lille sprelle Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Jeg fulgte aldri rådet om å legge på den tiden. Vi la henne ikke før vi selv la oss da. Fikk da lov til å sove ganske mange timer sammenhengene. Det har gått helt fint med overgangen. Når hun blir mer aktiv vil hun bli trøtt tidligere
Gjest Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Hei og takk for svar! Jeg har forsøkt i to netter nå og gi henne mat før jeg legger meg, rundt elleve- tolv. Første natten sov hun til kokken fem, men i natt til kokken to før hun ville ha mat igjen. Så jeg vet sannelig ikke jeg. :-) Men skal se i kveld også. Hun bruker å surve litt rundt midnatt, spise på fingrene osv. Så om hun gjør det i kveld også skal jeg ta henne opp og gi henne mat og se. Det å legge henne klokken åtte er helt bevist. Førstemann la vi ikke for natten før vi selv la oss, og det er slitsomt. Man skal jo være kjærester oppi alt dette også, og å legge barna klokken åtte for så å ha litt alenetid styrker oss som foreldre. Det føler iallefall vi. Og når hun ikke protesterer noe mot å sove da så ser jeg ingen grunn til å gjøre det annerledes. :-)
Herkules Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Nei det med å legge til kl 19-20 blir jo et valg. vi valgte ikke det med nr 1 det fungerte best for oss at han la seg litt senere, men ettersom han ble eldre ble det jio faste leggerutiner Nå med nr2 så ser jeg mye større verdi i å legge henne tidlig og få kvelden alene. Det har jo blitt naturlig sånn også for storebror lager liv i hejmen på morgenen og da våkner frøkna også. Husker jeg ble gal i hode av alle rådene og ting man leste når vi fikk 1. så det å følge seg selv er likevel mitt beste råd. spennende å høre hvordan det går med søvnen hennes da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå