DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hei, Min datter på 11mnd. stapper ALT i munnen! Smuler, støv, grus... osv.. osv.. Tenker at det blir vanskelig å være ute pga. dette... Ser ikke for meg at hun kan sitte i sandkasse med det første.. Noen som har noen gode råd/tips å komme med?? Takk for evt. svar ;o) Hilsen DD
Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Interessen avtar etter hvert :-) Så utvikler man som mamma "røntgenblikk" - jeg scanner over gulvet når jeg kommer inn i et rom, for å sjekke om det ligger små ting som kan puttes i munnen og settes i halsen. Og å spise litt sand er nok ikke så farlig, og neppe særlig godt og noe som frister til store inntak. Enn så lenge må du nok bare passe godt på og barnesikre hjemmet så godt du kan. Jeg slappet mer av når kjøkkenskap var sikret og skumle ting ryddet bort. Her puttet mini fingeren ned i bæsjeblein og lynraskt inn i munnen. Det gjør han neppe igjen etter ansiktsuttrykket å dømme .....
Barbafin Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Helt normalt, og det går over. Den første tiden er smakssansen den som er best utviklet så de bruker den når de skal utforske nye ting. Etterhvert oppdager de hva som er spiselig og hva som ikke er det. I tillegg hjelper det at du sier ifra og passer på. Og litt sand skader ikke. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå