Gå til innhold

Hvor mye morsmelk til baby snart 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som er rundt 8 mnd.

Vi kom sent igang med fast føde og han har spist 2 fulle prosjoner med grøt hver dag de siste 10 dagene.

Ellers gir jeg han MM. Merker allerede at produksjonen er på vei ned, og det er ofte han ikke vil ha.

Jeg ammer fortsatt 1 gang i løpet av natten, og kanskje 3-4 ganger i løpet av dagen.. Dette er vel nok, i forhold til den grøten han får?

Har sånn smått begynt med middag, men han er ikke så veldig interessert i det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også litt usikker på om jenta mi får nok mm. Hun er 8 1/2 mnd. Spiser 2 fulle porsjoner grøt, litt middag, 1 brødskive og frukt - får vann til maten. Merker at det blir mindre og mindre amming, i det siste har hun spist mm bare 3-4 ganger i døgnet (2 på natten).

Skrevet

Vi har også to fulle måltider med grøt om dagen og så forsøker vi å spise lunsj og middag i tillegg (men dette er hun ikke glad i i det hele tatt). Hos oss har hun styrt det med puppe helt selv. Noen dager vil hun ha mye, mens andre dager spiser hun nesten ingenting pupp. Produksjonen går selvfølgelig ned, men vil som alltid reguleres etter behov. Er de mye tørst mellom vil de bli utilpass og be om pupp. I tillegg til den puppen de får er det mye vann i grøten og noen sier at det er mme i grøten også. En porsjon grøt er jo ca en dl vann. Mi lille drikker ca 25-30 ml vann til grøten og det tilsvarer jo ca ett glass vann for en voksen (3 dl), noe som også er normalt. Og da tilsvarer jo 1 dl vann (i grøten) ca 3 glass vann:)

Hehe, noen som skjønte dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...