Gå til innhold

Når fikk du mage? til deg som er slank

lupinella

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at man ikke skal sammenlikne hvordan magen vokser med de som har totalt annerledes kroppsfasong enn deg selv, derfor spør jeg deg som er lang og slank (selv er jeg 167, ca 54kg -før svangerskapet startet) om når du begynte å få tydelig mage? Jeg er i uke 12 og ingenting synes, annet enn litt ekstra oppblåsthet og sånn fordi jeg eter som en hest..mm..mat.

Fortsetter under...

Er 168 cm og veide vel rundt 58 kg før jeg ble gravid. Begynte ikke å få orntlig mage før i uke 20 ca. Før det så det bare ut som jeg hadde lagt på meg noen ekstra kg. Utrolig irriterende.

Men det kommer jo litt an på kvordan man bærer barnet også. Tror jeg bærer det ganske langt bak og opp.. Har alltis mål under normalen på det skjemaet når jeg er hos jordmor.

• 2 uker senere...

jeg er 176. Veide 60 kg før svangerskapet... Begynte å få littegranne mage i uke 18.. Er nå snart 22 uker og det er fremdeles ikke mye å skryte av... sier vel pang snart tenker jeg, men det tar visst tid.. Noen jeg jobber med har faktisk begynt å tvile på at jeg er gravid... Men det skal sies.. det syns mye bedre når jeg er naken enn når jeg har klær på meg for magen min har litt rar fasong :P

Jeg skal ikke lyve på meg å være superslank, men feit er jeg vel heller ikke (selv om man føler seg sånn akkurat nå) Jeg begynte å få antydning til mage når jeg var 14-15 uker, men det kunne like så godt være at jeg hadde lagt på meg litt. I påska var jeg på ferie hos min mor og min far, de syns ikke jeg såg veldig gravid ut da jeg kom palmesøndag, de var nesten litt skuffa fordi magen var så liten. Jeg klarte fint å holde inne magen da, men hvis jeg ikke holdt den inne såg jeg sånn passe gravid ut, men ikke sånn at noen turte å spørre... i tilfelle jeg bare hadde spist litt ekstra. Akkurat det var skikkelig kjipt. Jeg var 20 uker på onsdagen i påskeuka, og påskeaften skjedde det noe. Det virket som magen plutselig bare ramlet ut og ble kjempestor. Kjempestor er den ikke, den ligger innenfor normalen på den kurven på helsekortet, men det kom virkelig rett over natta altså. Og jeg har så langt nesten ikke lagt på meg noe, 1,5 - 2 kg ca. Men nå (23 uker) er magen helt tydelig gravidmage.

Jeg er 178, og veide 53 kg før svangerskapet. Begynte å få babymage i uke 20 :) Nå er jeg i uke 35 og veier 60 kg. Magen er ikke så stor, men eneste den og vann jeg har lagt på meg. Så blir kjekt å få magen fort vekk etter fødselen. Så kanskje det blir bikini til sommern :P

• 1 måned senere...

Annonse

Er også 168 og veide rundt 58 når jeg ble gravid. Jeg har allerede fått ganske stor mage. Merker nesten at den vokser fra dag til dag. Fikk ikke time hos legen før i slutten av juni, men etter regning skal jeg være uke 10 nå. Syns det er litt vel tidlig å få mage, men familien sier det er helt normalt at det viser så fort med enkelte.

Jeg var 157 og i underkant av 50 kilo da jeg ble gravid. Begynte å få mage allerede i uke 8 (:o) og i uke 12 hadde jeg fått en "gravid" mage.. Ikke så kjempestor men tydelig at det ikke var overflødig fett. Er nå i uke 22 og har en flott mage jeg kan kose med =)

162 og 54 kg (både før jeg ble gravid og nå). Har akkurat kommet over i uke 17, og de siste dagene har jeg begynt å få en liten antydning til mage. Kjenner den godt når jeg ligger på ryggen, men klarer å holde inn (nesten) alt til daglig. Ser bare ut som jeg har spist litt for mye :-) Men det virker som den har fått fart på seg, så ser ikke bort i fra at den plutselig kommer "dettende"... Kan godt vente litt til for min del :-b

Jeg er 165 og ca 54-55kg før jeg ble gravid, sist jeg vegte meg var jeg 58kg er i uke 8+5.. Jeg føler meg litt oppblåst, avogtil synest jeg det viser mer en andre ganger og det har vel mer med luft å gjøre.

Håper jeg ikke legger på meg noe særs i svangerskapet!

Spurte mamma hvor mye hun la på seg da hun gikk gravid med meg (førstefødte) og hun la på seg 28kg! og hun er like høg som meg, men vegde ca50kg da...

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

165 og 56 kg før svangerskapet. Ble tidlig bredere rundt magen allerede i uke 5-6. Dette pga oppblåsthet. Litt antydning til mage kom vel i uke 16. Er nå i uke 23+6 og har fortsatt liten mage. Den kommer vel om noen uker.

165 og 53 kg før jeg ble gravid.. Er nå 56 kg i uke 16+3 og det synest ikke litt en gang.. Har aldri hatt LITT fett på magen en gang så jeg venter å venter, har kun en liten bul helt nederst og det ser ut som jeg er litt oppblåst.. Men ingen babymage enda her nei.. :/

• 2 måneder senere...

Hei alle sammen.

Jeg er 158 og 50.5kg før jeg ble gravid. Nå veier jeg 51 å det har gått 19 fullgåtte uker. Har fått litt mage men ikke så veldig my. Bare de som kjenner meg ser at jeg er gravid.

Min mor la ikke på seg med meg heller hun veide 50kg før svangerskapet og 50kg når hun dro fra sykehuset.

• 2 uker senere...

Slenger meg på her jeg. Er 176 cm høy,veide 61 kg før jeg ble gravid. Har allerde gått opp 3,5 kg. Og et bare 8 uker på vei...har liksom ikke fått noe mage,ser jo jeg er litt "oppblåst" rundt midjen,men for å være helt ærlig så vet jeg ikke hvor de kg'ene er. Men søstera mi sier at hu gikk opp ganske mye i begynnelsen,og så lite etterhvert. Hu la på seg 11 kg tilsammen under svangerskapet. og håper jo jeg ikke blir megastor sev:)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...