Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Har jeg lov å ha sjokolade, smurf og kjeks liggende i veska? Hva med alle medisinene? Må ha med oss ventoline, flutide, singulair og ibux mikstur? De kan vell ikke nekte oss å ta med medisinene ombord?? Ringte til flyselskapet (widerøe) og han sa at alt opp til 100ml er lov. Ibuxen rommer 100ml men er jo stor i sixe. Kanskje for stor til en slik plastpose? Deler flyplassene fortsatt ut slike poser? Har ikke flydd på mange år nå.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Du kan ha med medisiner ja.. Men ta med resepten eller et slags type brev fra legen om at dette er medisiner dere trenger.. Husker ikke hva det heter.. Men var et type brev jeg trengte fra legen når jeg skulle til utlandet når jeg samtidig også gikk på medisiner og måtte ha med meg disse..
Gjest -<<- Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Barnemat (så fremt man har med ungen) og nødvendige medisiner er unntatt fra 100 ml-reglene. Du skal kunne dokumentere at medisinen er nødvendig, men jeg har aldri blitt spurt om slik dokumentasjon. Poser ligger og slenger i området ved sikkerhetskontrollen et sted.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Skal bare reise innenlands....Har ikke dokumentasjon på Ibuxen enda. Må medisiner i slik pose? Uavhengig om det er flytende eller ikke?
Gjest -<<- Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Innenlands er det garantert ikke noe problem. Bare flytende ting (gelekonsistens etc) må i pose. Men jeg har stort sett stappet astmaspray etc i pose også, siden de sikkert kan se rare ut på scanningen.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Tror det er mye rart i vesken min de vil reagere på Slik som det kammere for astmamedisinene...... Men jeg tror at det er så mange i dag som bruker det, at det er ofte de ser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå