Gå til innhold

Pampers kontra Libero...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjeldt bleinene nr 3 med tape. Nokon som syns at Liberobleiene ikkje er så bra som Pampers. Eg bruker for det meste Libero, men prøvde ut pampers. Nokon som syns Pampers er betre enn liberobleiene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de er relativt like på dagtid... Men på nattestid, så har Pampers en tendens til å lekke! Og det blir alltid ett himla styr, med skifting av klær og sengetøy, så derfor bruker vi bare Libero!!

Skrevet

Etter å ha prøvd pampersbleiene har jeg mest lyst til å kaste liberobleiene jeg har igjen. Synes pampers virker mye mer behagelig på , er mykere og har ikke hatt lekkasje. (det sistnevnte har jeg forsåvidt ikke hatt med libero heller.)

• 2 uker senere...
Skrevet

I 3'er str likte jeg Pampers best. Pampers har jo både Active Fit og Baby Dry da. Av dem liker jeg Active Fit best, mest bevegelig, bedre tape/mer fleksibel. (Kan hende de har gjort om på Baby Dry 3 siden vi brukte den str, for str 5/6 har i allefall mye bedre elastikk ved tape enn nr 3 hadde da vi brukte de) Libero bleiene synes jeg er så ruvende og store..

Ellers synes jeg Libero har de beste Up and Go bleiene, uten tvil. Sitter mye bedre på barnet vårt i allefall. Pampers sine trusebleier var smale og "rare" i kvaliteten synes jeg.

Nå bruker vi str 5/6 og da synes jeg Baby Dry er flott. De har god elastikk ved tapen og føyer seg godt til kroppen. Så disse bruker knuppen vår i barnehagen og Libero Up and Go hjemme og på natten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes Liberobleiene er hardere og virker tyngre. Vi bruker bare Pampers Active Fit og er veldig fornøyde:) Lekker litt ved mye "rennebæsj", men ellers finfine:)

Libero er ikke så lette å forme til de små kroppene synes jeg og blir mer "kantete".

Skrevet

Jeg synes Pampers er klart best. De er mykere og virker mer behagelige, sitter litt bedre. Libero er rett og slett harde og klumpete.

Skrevet

Har bare brukt pampers new baby (de gule pakkene), og kjøpte en pakke baby dry (grønn pakke) i forrige uke. Plutselig fikk knerten utslett i hele bleieområdet. Byttet tilbake til new baby igjen, men han har fortsatt utslett så i dag kjøpte jeg libero discovery for å prøve noe annet. Må si jeg håper at det ikke er pampersen han reagerer på, for liberobleiene er jo så stive og ekle at fysj!

Skrevet

Det er nok mulig at han reagerer på pampers, for de har i tillegg til superabsorbenter en lotion som libero ikke har. Synes selv at pampers er mykere, og foretrekker det når jeg bruker papir. Vet ikke om new baby inneholder lotion, men det er også mulig at den har mindre absorbenter.

Ikke glem tøy som et alternativ om du ikke er fornøyd med libero heller.

Skrevet

Jeg bruker Libero str.5 nå. Da vi var nede på str.3 så brukte vi Pampers.

Holder en knapp på Libero, synes Pampers svulmer opp så mye når den blir fuktig. Den blir så himla stor og tung.

Men er enig i at Libero er litt med stiv, og at Pampers er myk.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi begynte med libero, men fant ut som flere andre her at pampers sine var mykere og virket mye mer behagelig. Etter vi begynte med pampers fikk gutten vår mye bleieutslett og ble veldig sår... så gikk tilbake til libero.. Håper heller ikke at det var pampers bleiene som førte til utslettet da de virker mye mer behagelig på.

Skrevet

Har brukt libero fra dag en og vært fornøyd med alle typene.

Prøvd pampers fordi jeg har fått noen gratis eller lånt når vi har glemt å ta med. Men pampers blir så ekle når de er brukt, klumpete. Dessuten har de lotion som gjør at det lett blir bleieutslett.

Skrevet

bruker pampers,syns libero sine bleier har en merkelig ekkel lukt... er det flere som merker noe til dette eller?

Skrevet

No bruker jo vi nesten berre tøybleier, men når vi er på reise så kjøper eg libero. Eg synest at pampers lukter så jævlig, sjøl om eg kveles kvar gong eg skal åpne ein eingongsbleiepakke.

Skrevet

Jeg svarer jeg, selv om vi er på nr 2 ennå - jeg syns definitivt Pampers er MYE bedre enn Libero ! Libero sine i samme str er mye mindre - de er nesten for små, mens Pampers sine er mer enn store nok ennå. Jeg syns også det er mindre lekkasjer med Pampers-bleiene enn Libero :-) I tillegg virker de mykere og mer behagelige å ha på for gullet, enn Libero sine. Så hos meg er det begge tomler opp for Pampers, og knapt en halv tommel opp for Libero ;-)

Skrevet

Hei. Her blir det bare brukt pampers nr 3.

De er så myke og elastiske, suger godt og sitter godt.

Har prøvd libero også, men syns de er litt stive i kantene.. De suger veldig godt, men ungen min blir litt utilpass når han bruker dem kan man si..

Skrevet

Nå har jeg kun prøvd de minste str, men jeg holder en knapp på Pampers. Mykere og virker mer behagelige. Dessuten fikk vi mer lekkasjer med Libero og jeg synes Liberobleiene har en veldig kjemisk og ekkel lukt..

Skrevet

Jeg har alltid brukt Pampers og de gangene jeg har lånt bleier av noen venninner og det er Libero merker jeg stor forkskjell. Ikke at sønnen min blir sår eller noe sånn men den kjenns så anerledes ut. Mer klumpete synd jeg.

Med pampers så er den "liten!" når det ikke er så mye tiss i den. Libro`n fyller seg mye fortere opp syns nå jeg.

Skrevet

jeg har brukt libero fra fødselen av. jeg har nå forsøkt med en pakke pampers 3, men rett tilbake til libero. synes pampers satt bedre og var mykere men det begynte å lukte gammelmannspiss av dem- kunne ha på bleien en halvtime så begynte det å stinke.

etter å ha byttet tilbake forsvant lukten..

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøper bare pampers,de er så gode og myke og sitter veldig godt på plass. har prøvd libero et par ganger,og hver gang har jenta mi blitt sår og rød på innersiden av lårene på grunn av at de var så stive og stramme.

Skrevet

Trusebleier:

pampers er myke og tynne, men dårlig passform og spjærer i sidene når de har sittet på lenge(natta)

huggies er like myke, men tåler mer,fortsatt ikke helt perfekt passform. Libero har bra passform rundt lårene og i livet, men er tykke og klumpete.

first price klar- ferdig- gå : stive og dårlig passform

muumin bleiene fra Luxus er like tynne som pampers og sitter like godt som libero, så her bruker vi den + at de er halve prisen av libero!.

teipebleier:

pampers har en tendens til å ryke i teipen, det har skjedd flere ganger hos oss, lekker ofte, ekle og skifte

Libero: bra , men dyrt!

Huggies: små i størrelsen, bra passform, lite lekkasje

Cien(Lidl): beste teipebleiene vi har hatt i hus, men de forsvant jo selvfølgelig!

Coop: dårlig passform, lite luft, mini svetta i dem og de var bare rett og slett grusomme, kasta pakka etter å ha brukt 2 bleier

Firstb price: like som libero synes jeg, bare billigere

Landlord: like bra som libero og first price, men billigst, så vi bruker dem:)

dette er iallefall våre erfaringer med bleier.... hehe

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi bruker både pampers og libero.. Er fornøud med begge to egentlig..

Vi bruker for det meste bare trusebleiene. Er lettere å få på en gutt som bare skal vri på seg når vi skifter..

Pampers dine trusebleier er så tynne, spjærer i sidene når jeg skal dra på bleia. Det er veldig dumt siden jeg alltid har likt pampers veldig godt. Libero sine trusebleier er fine synes jeg. Ikke like tyne som pampers og de spjærer ikke.

Så på dagen bruker vi Libero up and go. Og på natta bruker vi Pampers active fit.. Synes de er best på natta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...