Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Jeg ønsker meg kjøkkenmaskin, men trenger tips til hvilken: - har ikke kjøkkenmaskin e.l. i dag, så jeg vet ingen ting om dette, og vet heller ikke hvor mye jeg kommer til å bruke den - har ikke behov for å elte 4 store brød samtidig, men gjerne 2 har ikke 4000,- til rådighet å bruke på kjøkkendingser - vil altså ha tips ang den beste kjøkkenmaskina i mellom-sjiktet hva kapasitet angår!
NormaJean Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Hehe, vi har den dyre kenwooden, så kommer ikke på noen billige som er like bra (den er fantastisk, v bruker den konstant) Men tenkte jeg skulle tipse deg om at det går ann å kjøpe slike ting som b-vare/utstillingsmodell. Jeg kjøpte vår som hadde vært utstillingsmodell, den kostet egentlig ca 5500kr, men fikk den for 3500kr:) Eller evt finn.no da;)
Sjokoladefrik Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Jeg er superfornøyd med min Braun kjøkkenmaskin! Tror den heter 3210, fikk den av mamma for ca 3 år siden tror jeg. Mulig det finnes en oppgradert utgave, aner ikke. Den har 3 deler; en stor bakebolle, blender og foodprocessor. Går greit å lage ihvertfall 3 brød, og er lett å bruke. Blenderen er ikke helt topp, knuser ikke store mengder is, og er litt tungvindt å vaske, men savner heller ikke noen annen.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Tusen takk for svar! En tanke; og dette er muligens heeelt på viddene, men jeg blir litt skeptisk til Kenwood. At min mors 25 år gamle Kenwood går så det griner fortsatt, sier ingen ting om den maskina som finnes på Elkjøp i dag, og som jeg hører blandede erfaringer fra. Ja, den er god, men ikke så mye bedre enn sine konkurrenter at den er verdt dobbelt så mye. For 30 år siden ble ting bygd for å vare, i dag er de bygd for å byttes ut. Så er det egentlig så enormt stor forskjell på Kenwood og sine konkurrenter, annet enn sitt gode, gamle rykte? Uten å ha noen som helst peiling på dette, har jeg mer tro på Sjokoladefrik sin Braun, skal sjekke ut den. Selv om det er et must for meg at det er lett å vaske. Men det ser man vel i butikken, så jeg må ta meg en runde og sjekke terrenget. HI
Gjest Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Ja, forskjellen er der fremdeles, fordi Kenwood har et rykte å ivareta. Men nok om det, jeg har en liten søt ding fra Braun, som nå går og pusler på 15 året. Superfornøyd, og ser de har noe som ligner på Elkjøp den dag i dag til litt over 1000lappen eller så, men den har ikke eltegreier. Det klarer jeg da for søren selv om jeg skulle gidde å bake brød;)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 jeg har den kenwooden til ca 3000. og er strålende fornøyd.
prekæs Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Hehe. Jeg har en mixmaster fra philips til 400 kr. Og en stavmixer. Fungerer fint til vanlige kaker, evnt kjøttkakedeig. Brød og bolledeig vi jeg ta i når jeg lager. En kenwood kunne jeg kanskje ha kjøpt om den kom med eget skap...og det burde vært lekkert. Det bælverket tar stor plass og jeg ville definitivt ikke satt den på benken. Og det er der den står hos de fleste. Blir som å pynte opp med ett verktøy:)
Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Ang ryktet, er de dyre bedre enn de billige? Jeg har hatt mine maskiner (er kokk...) oppigjennom. De billige "altmuligmaskinene" er bare ikke så bra. De holder ikke lenge og plastdelene knekker etter en stund. I allefall når en ønsker kapasitet på maskinen til baking av brød osv. Personlig sverger jeg til min Kitchen Aid (dyr og lekker), der jeg kan bake det jeg vil (følger med grind, krok og visp), male kjøtt, raspe ost/grønnsaker osvosv. Blenderen har vi også derifra og da er vårt behov for kjøkkendingser dekket. Så til HI, finner du noe slikt på tilbud som du har råd til, er det bare å kjøpe. Det samme gjelder kenwood. Mange storkjøkken bruker de, faktisk. Og da er det vel åpenbart at de tåler god og kraftig bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå