Gå til innhold

Jeg er bekymret for jenta mi :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på ett år har hatt dirae i over en uke. Rett før det så hadde hun 39 i feber, stygg hoste og slimete bryst som har blitt bedre og nhun har ikke feber lenger. Men nå har hun ikke matlyst lenger og spiser minimalt hver dag. Har vært slik i matveien i ca 4 dager. Hun blir tynnere. Men hvis vi får i henne noe mat, så tar det bare minutter så kommer det rett i bleia. Det går så fort at det hun drikker (for det gjør hun), så får det ikke engang tid til å bli urin, så det kommer ut som vann-avføring.

Vi var på legevakten i dag og de gav oss bare et par prøve glass til å samle inn avføring i og sende inn til legekontoret. Ikke noe mer liksom.

Idag har hun kun spist en brødskive, halv liten yoghurt, en banan og et halvt glasss med babymiddag.

Håper virkelig dere svarer meg her. Jeg får så vondt av jenta mi.

Hun er virkelig glad i mat ellers. Og nå vil hun ikke spise. Hva ville dere gjort? Har dere opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere får i henne nok å drikke, så tror jeg ikke du skal være så altfor bekymret. Blir det for lite drikke, så er det bare å ringe legevakt/113 med en gang synes jeg.

Litt lite næring er ikke noe stort problem om det ikke blir over for lang tid og hun ikke har noe å gå på i utgpkt.

Skrevet

Hvordan er almentilstanden? Det er jo den som er det viktigste. Hvis den er grei hadde jeg tatt det med ro enn så lenge. Fælt å bekymre seg for barna sine. Men hun både drikker og spiser, hvis almentilstanden attpåtil er bra så hadde jeg sett det an. Diare er jo ikke no serlig men desverre noe som forekommer hos både voksne og barn, sikkert ikke så greit å bli kvitt hos en liten barnemage. Håper det går seg til:)

Skrevet

113? wtf? Det er livstruende situasjoner som er berettiget 113. Barnet skal være rimelig dehydrert om man ringer dit!

Skrevet

Det er akkurat det.. allmentilstanden hennes er fin faktisk. Var jo selvsagt ikke det da hun hadde feber, men den er jo borte og nå er jo rampete som ei frisk jente bør være ;)

Men blir fryktelig forvtilet når hun ikke vil spise.

Nei, 113 ville jeg ikke ringt om det var alvorlig krise.

Tusen tak for svar. Setter utrolig pris på det.

Første barn vettu og super stressa over situasjonen.

Da er dinbaby.com veldig godt å ha.

Skrevet

Som andre skriver, så lenge allmenntilstanen er bra så tror jeg ikke du trenger bekymre deg unødvendig. Men skjønner deg godt. Jenta mi hadde diare i nesten 2 uker. Var hos legen et par ganger for å sjekke. Hun hadde ørebetennelse og forkjølelsesvirus som da også kunne gi diare i følge legen. Hun holdt også på å få tenner og det gir også ofte diare. Men som din så spiste min jenta også ganske bra og vi bare ga henne alt hun ville av mat som binder. Mariekjeks,banan, blåbærsaft eller annet med blåbær (syltetøy, bær...)i og loff. Legen sa at man måtte bare gi det som kroppen kunne holde på. Ikke altfor grovt brød og ikke mye vanlige melkeprodukter.(vanlig kumelk og ost) Men hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med fastlegen på tirsdag. Så får du kanskje litt mere oppfølging av han/hun. Lykke til!

Skrevet

I disse e-coli tider ville jeg fått henne til legen.

Sjekk bleiene at det ikke er blod i avføringen.

Ikke for å skremme, altså, men vi må jo være på vakt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...