Gå til innhold

Nekter smukk- sutter bare tommel...hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har begynnt med tommel sutting veldig tidlig- ca. 2,5 mnd. og har aldri vært noe glad i smokk...uansett hva vi gjorde. I morgen blir hun 9 mnd. For tida sutter hun enormt mye på tommelen...tror det er pga. tennene kommer nede + at hun er forskjølet. Mange ganger er det vanskelig å få mat i hun fordi tommelen er i munnen- hva i all verden kan jeg gjøre mot dette? Smokken kan en jo kaste men hvordan skal vi få hun til å slutte en dag? Dere som har barn fra før- noen tips? Får hun får lite oppmerksomhet, kos?? Hun bruker jo tommelen som trøst og kos, ikke sant?? Er litt desperat her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sjølv sutta på tommelen, og slutta med det då eg var bra stor, så hugsar ein del av "triksa" som vart brukt (men eg var då begynt på skulen, så dei er i grunn berekna på eldre ungar).

Men, eg hugsar at mamma tok på ein slagt blank neglelakk på tommlane mine, som smakte pyton (smakte løvetann). På små barn trur eg det kan funke fint, men eg var desverre stor og sta, så eg berre venta til den ekle smaken var sutta bort, og så sutta eg vidare med vaneleg tommel:P

Hugsar ikkje kva den heiter eller sånn, men godt muleg helsestasjonen/lege kan hjelpe deg.

Kanskje du kan få bytta ut tommelen med sutteklut og. Småen suttar ofte på kle når smokken blir kjedeleg. (likar veldig godt dei sutteklutane som har ein liten knute i hjørnet).

Skrevet

Eldstejenta mi på 7,5 år suttet på tommelen da hun var liten. Det har ikke noen ting med mangel på kos og oppmerksomhet å gjøre, noen barn er mer avhengig av smokk enn andre, samme med tommelen. Jenta vår var 3 år da hun sluttet med tommelen og det var ikke vanskeligere enn da lillebroren sluttet med smokk. Her pratet vi om det i noen uker for å forberede henne, kjøpte en premie som hun skulle få da hun hadde holdt seg en uke og tok plaster på tommelen for å hjelpe henne så hun ikke skulle glemme seg ut. Gikk som en drøm og har ikke skjeve tenner nå som hun har mistet melketennene.

Synes ikke det var noe problem med fingen, eneste er at en ikke kan stappe inn fingen på dem når de gråter slik som man kan gjøre med smokk;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...