...Misa Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Hvilken stillingsprosent har dere i så fall, og hvordan har dere "organisert" dagene deres? Vi vurderer at jeg skal gå ned til 70% stilling (jeg jobber 100% nå): en dag fri i uken, og hvor de fire resterende dagene kan være litt mer fleksible (komme senere på jobb/reise hjem tidligere fra jobb). Noen erfaringer med deltidsjobbing?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 ja, men ikke som du beskriver - er ufrivillig deltidsarbeider pga helsa, så jeg kan ikke bidra.... flott at dere velger en slik løsning dere gjør. Best for både store og små!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Jeg jobber ca 80% frem til barnehagestart i august. Jeg jobber mandag, tirsdag og onsdag fra 8-20. Har så fri torsdag-søndag. Min mann er også hjemme to dager i uken. Vi har ikke så mye tid der vi alle tre er samlet, men siden det bare er til august, så går det greit. Til høsten tenkte vi å ha en fridag i uken hver. Forøvrig kan min mann levere i barnehagen kl. 9 og jeg kan hente kl. 15.30. Vi tenker det kan være greit med litt korte dager og ikke full uke, nå som han er så liten. Blir spennende å se hvordan det fungerer:)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Jeg jobber 80 % - fra 9.30-16 hver dag. Jeg leverer i barnehagen ca. kl. 9. Mannen jobber 100 %, men har valgt å jobbe fra 7-15, slik at han kan hente jenta vår i barnehagen ca. 15.30. Jeg merker det på økonomien, men det er verdt det så lenge hun er så liten. Kommer kanskje til å vurdere 100 % stilling etter nyttår.
...Misa Skrevet 12. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2009 Takk for svar alle sammen Kortere dager og ikke full uke er det vi også ønsker oss for sønnen vår. Nå leverer jeg han rett over kl 07, og henter ca 15.30. Det blir lange dager for en liten gutt.. Samboeren min må også beregne inntil 15 ukers reising i året i en ny jobb han har begynt i (bedre enn ukependling slik vi har hatt det i 6 mnd nå, men dog) - 2 ukers sammenhengende tokt. For å få hverdagen her hjemme til å ikke bli helt "utmattende" de dagene han er på reise så håper vi at dette kan være en god løsning Skummelt å redusere lønnen med 30%, men allikevel tror jeg det er verdt det!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Vi har benyttet oss av tidskonto slik at jeg jobber 80% en periode. Jobber 6 timer hver dag, tror det er en fin løsning framfor 1 fridag i uka, slik at hverdagene blir minst mulig stress for alle. Mannen leverer i barnehagen ca 9 og jeg henter ca 15.30. Men jeg har en ganske krevende jobb med mye ansvar, av og til føler jeg at jeg ikke strekker til på jobb.Har blitt en del fravær pga sykt barn + syk både jeg og barnet med " herlige" runder med omgangssyke.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Jeg jobber deltid med alt fra 2 til 6 arbeidsdager i uka, og med arbeidstid mellom 07 og 21. Jeg får turnusen utdelt en mnd i forkant slik at jeg kan endre og planlegge. Er ikke optimalt, men akkurat nå må jeg ta til takke med det jeg får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå