Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syns nok edvard er finest alene..i så fall ikke med Hans...men edvard ar et veldig fint navn

Skrevet

Edvard er helt klart finest uten Hans foran..

Skrevet

et såpass sterkt og flott navn som Edvard, burde stå alene:)

Skrevet

Klar tale fra flertallet her.. Hehe, kom over navnet i avisen i går, skjønner'u :-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Fint, mye finere enn Edward alene.

Skrevet

Egentlig er begge navnene knallflotte :-) Men jeg er - som alltid - mest fan av enkeltnavn, så jeg ville nok gått for kun Edvard.

Skrevet

Hans Edvard for Edvard alene er ikke pent. Edvard i seg selv er forferdelig i mine ører. Hvis jeg kunne valgt fritt for deg tror jeg at jeg hadde gått for Hans. Det er pent og sterkt.

Skrevet

Jeg hadde også gått for Hans, liker ikke navn som må staves, er jo utallige måter å stave Edvard på.

Har selv et navn som ingen klarer å skrive riktig, og er utrolig lei av å stave det. Har derfor valgt enklere navn til ungene mine, og er veldig fornøyd med det.

Skrevet

Edvard har liksom "alltid" vært favoritten, og har vært fast bestemt på å bruke det om jeg får en sønn engang. Nå har imidlertid Hans dukket opp i hodet mitt stadig oftere.. Tror ikke stavemåten blir noe problem, er vel ikke så mange som staver Edvart og Edward i Norge, og i så fall ber de nesten om å stave det hver gang dersom de velger den stavemåten.

Noen som tenker på Hans som i "hans bok", som i "hennes bok"? Altså som eiendomspronomen? Kanskje teit spørsmål, men...

HI

Skrevet

Eiendomspronomen for meg! Edvard er strålende alene. Sterkt, med klasse og koselig på en gang. Karl Edvard er i så fall eneste mulige dobbeltnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...