★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 hei dere.. skal gjennom ivf i løpte av sommeren/høsten og undrer litt over om det er noe vi kan gjøre selv for å bedre sjansene våre? da tenker jeg mosjon,kosthold, og dette her...har det stor innvirkning eller er man rett å slett ikke herre over egen kropp oppi dette her når det gjelder befruktningen og festing og alt annet som skal klaffe?gleder oss veldig da:))) hos oss er det meg som er hovedgrunnen til at vi ikke får det til.....men vi er unge da i denne sammenheng har jeg hørt..begge født i 1980:) pluss jeg har ett barn på snart 11 fra tidligere...hva tror dere sjansene er og har dere noe fornuftige svar på sp målet mitt?)))))))))))) lykke til alle sammen:)) takker for svar:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. april 2009 ja over skriften den ble visst ikke ferdig hahahha:) ivrig:))))))))))
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Det er viktig å være normalvektig og røyfri. Mange styrer også unna alkohol og kaffe i forsøkstida, i tillegg til å mosjonere med måte (gå turer). Iflg Riksen er det ca. 20% sjanse for å lykkes pr. forsøk.
MammaHåpet Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 ja, sier som mamma jan09, drikk ikke ekstremt mye, og stump röyken. ellers er det ikke så mye man kan påvirke. men bra å fylle opp folsyre-lagerene, så begynn m folsyre-tilskudd minst en mnd innen, +omega 3. og ta dette i hele graviditeten. men bra å holde igang blodomlöpet også, så bra å röre litt på seg. men som legen min sa, man kan ikke påvirke egg eller spermier i positiv retning. enten så er de bra, eller så er de dårlige, men da er de dårlige pga enten arvelige årsaker, eller at du härjer fält med kroppen din(feks röyking, dop, stråling, kemikalier, eller mye alkohol, eller ekstremt dårlig kosthold) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå