trollemor77 Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Etter innsetting av 2 egg ICSI metoden, ble jeg gravid i august 08. Mistet desverre 2 dager etter testen. Siden har jeg hatt graviditetssymptomer 1 uke før IKM frem til mensen hver mnd. Symptomene er: Store, tunge og ømme bryster+ brystvorter, masse stikninger i livmor-området, kjempetrøtt, tisser ofte også om nettene, får craving på spes mat, følsom luktesans, humørsyk, trøtt.... Har aldri før hatt det sånn før mensen. Blir skikkelig deprimert av det. Tror jo jeg er gravid hver mnd. Skal til ny samtale med privat klinikk for runde 2 i slutten av mnd(hatt 3 forsøk+ett frys i det offentlige). Har noen andre opplevd det samme, og når tid sluttet disse symptomene? Føler noe er helt feil med hormonene mine etter denne aborten:(
finetine Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Jeg har også opplevd dette mye etter SA i 2007, vet ikke om det er fodri ønsket om barn er så sterkt at jeg kjenner ekstra godt etter nå eller at jeg faktisk har sterkere symptomer på mens etter SA. Men slitsomt er det,og man føler seg jo helt teit som håper hver mnd da:o(.......... Så skjønner deg så godt man blir helt tussete av dette,og LEI seg. Godt å høre at vi er fler i samme båt,har følt meg så oversensitiv pga dette og når testen lyser negativ er det nedtur mnd på mnd. Kanskje du kan spørre klinikken din om symptomene dine,hvorfor det blir slik når du skal til samtale? Det skal ihvertfall jeg gjøre nå,vil til bunns i hvorfor det er blitt slik. Lykke til;o), og du en gang SKAL det være ekte symptomer vi har:o)!!
trollemor77 Skrevet 13. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2009 Takk for svar finetine! Jeg tror ikke det er noe jeg innbilder meg heller, for prøver nemlig å ikke tenke på hvor jeg er i syklusen. Jeg tok det opp med sykehuset, men de sa at det var nok bare at syklusen min hadde endret seg pga alder (31 år)!!???Skal ta det videre med den private klinikken, for dette blir jeg helt tullete av og ikke minst deprimert. Lykke til du og, og håper snart at symptomene er riktige:)
finetine Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Ja helt enig,må komme til bunns i dette! Blir helt tussete her jeg går,har mer og mer symptomer som er akkurat sånn som når jeg var gravid. De blir sterkere for hver syklus synes jeg,. Frykter det er tegn mensen(men da begynner det virkelig tidlig for er bare på dag 18 etter mens?????????)............... Håper at det er tegn på graviditet.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du er da virkleig ikke så gammel,jeg er jo 33 år og så mye skal det vel ike ha å si???????? Hmmmmmmmmm,ikke lett å bli klok på. Må få tatt den telefonen til St.Olavs og høre??!! Og teste på fredag;o). Lykke til videre da
trollemor77 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2009 Hos meg har det også blitt sterkere for hver syklus. Begynte på fredag (1 uke før IKM) gikk hjem fra jobb i går for å sove. Kvalm+ brystene er helt på styr. Totalt humørsyk, griner for ingenting. Det blir nok mensen i helgen uansett frykter jeg, selv om jeg aldri har hatt slike symptomer på mensen før tiden frem til nå etter aborten i august (!). Som om vi ikke har nok med det stersset vi holder på med!!! Men, tenk om du tester positivt da!!!! Hold meg oppdatert. Lykke til!
Søskenhåp adopterer Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Jeg tror nok dette har å gjøre med hormoner etter en graviditet ja - selv om den var kortvarig. Jeg har etter sønnen min ble født fått det helt annerledes i syklusene, før merka jeg ikke så møye til det før mensen kom/blødning. Sånn det er nå merker jeg det VELDIG godt når jeg har eggløsning, blir da helt sprengt i magen og det er vondt og ubehagelig i eggstokkene - humøret er på bånn osv. Jeg er snart 38, så jeg skal ta noen hormonprøver tror jeg etter mitt siste ivf snart er over. Kan jo være begynnende overgangsalder på meg har jeg begynt å tenke. Svetter også om nettene mer enn før. Nei, det er ikke gøy. Mennene har det jammen lett som slipper dette hormonstyret!
finetine Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Ja det har du rett i;o),de slipper unna alt for billig (hehe......). Samtidig er det jo en kjempepremie hvis man lykkes engang da;o). Tydelig at hormonene endrer seg ja,sikkert både etter alder og etter en graviditet. Har faktsik utviklet endel allergier etter 7 års syklusen som hormonene ofte endrere seg endel i. Kan kanskje ha en sammenheng der,både ved 14 årsalder,21 og 28 var det mye som endret seg i forhold til allergi.......... Skal ut å kjøpe tester idag,må teste er ett bittelite håp siden eggløsningen var på topp denne mnd. Ellers blir det uttak i juni;o).........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå