Gå til innhold

Fenikkelte ved kolikk. noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da tenker jeg på dosering til barnet, koker man ny te for hver gang barnet skal ha? Kan men kombinere minifom og fenikkelte? evt. andre nyttige opplysninger tas imot med takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, vi brukte en del fenikkelte da poden hadde kolikk. Holder seg et døgn i kjøleskap så vi lagde te om morgenen og satte i kjøleskapet. Ga han som regel en liten sprøyte (2,5 ml) før amming. Måtte ta ut av kjøleskapet litt før, likte det ikke kaldt ;-) Vi hadde null effekt av minifom så der kan jeg ikke uttale meg.

Et annet tips er å fryse ned fenikkelte i isterningsbrett. En istebit blir jo ca en porsjon og det holder jo evig i frysern.

Lykke til!

Skrevet

Fenikkel te er bra- camomile te også... krydder te generellt. Vi brukte også minifom og jeg mener det hjalp litt ja. Så hjelper bæring mye - spes den grep at du legger barnet med magen på underarmen din! Raping er utrolig viktig og hvis du ikke ammer så er Dr. browns flasker de beste!! Vi rørte melkepuler ut i teen også, men de likte hun ikke noe særlig. Hadde urtolig tøff tid i begynnelsen- måtte over til soja melk en periode -men det gikk over- 4 mnd. da var hun bra-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...