Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har hatt litt utslett før. Legen mente vi måtte kutte ut skyllemiddel når vi vasket klær. Det gjorde jeg og det ble nesten helt bra! (vet ikke om det var det som gjorde det men..)

Nå har det tilbake. Ikke helt det samme som sist. Store røde felt på hele magen og litt nedover armene, og litt på ryggen. Det på ryggen er ikke så hissig som det andre. Har locobase repair som jeg smører henne med flere ganger om dagen. (denne ble anbefalt av legen sist).

Det har ikke plaget hun særlig før, men nå ser jeg at hun klør på det. Hun er også våken masse om nettene, og blir fort grinete om dagen. (dette kan også være tenner på vei).

Lurer på om noen har noen råd? Har hørt at ull kan forverre. Men noen sier ull puster og er bra. Kan det være noe mat hun ikke tåler? Og er det andre kremer jeg kan få kjøpt som er bedre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Aderma Exomega som du får kjøpt på apoteket. Den fungerer supert for gutten min. Han har atopisk eksem, og den salven holder utslettet i sjakk.

Gutten vår reagerer ikke så mye på ull, heldigvis.

Ang mat hun event ikke tåler- det har vi funnet ut er nærmest umulig å finne ut av. En må jo da for en periode kutte ut all mat for så å innføre en og en matvare, nærmest umulig. Men om utslettet/eksemet ikke blir bedre, så kan en jo få tatt allergitester hos legen...

Skrevet

Bruker du kun neutral sine produkter til bading etc? Vi smører med COSMICA " gjenfuktende myk hud krem" og A derma - "Dermalibour"... og i enkelte tilfeller mild kortison salve.

Skrevet

Vi har hatt samme problemet. Har kuttet ut ull direkte på kroppen og bruker Blenda sensitiv til vaskemaskinen. Ellers smurte vi med Mildison for å få bort den verste eksemen, og nå smører vi med Aderma en gang om dagen. Har ikke sett nesten noe eksem på jenta vår etter at vi gjorde disse tingene. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle tips! =)

Jeg bruker neutral til vaskemaskinen, ingen parfymerte såper ved bading. Har gått over fra locobase til Aderma nå. Får ta en tur på apoteket å kjøpe Mildison i morgen. Er det reseptfritt forresten?

Skrevet

Mildison er reseptfritt ja - bruk i en uke (morgen og kveld) på røde flekker - trengs ikke om det bare er tørr hud..

Unngå for mye bading - hver dag er bare tull.

Ikke bruk ull eller silke rett på huden.

Bruk klær i lyse farger rett på huden og vask alt nytt to ganger før bruk (om det er plagg som skal mot huden)

Aderma er bra, men vi har hatt super effekt av Lipogel Ceridal.

Ang aderma er exomega til vedlikehold. Når huden er tørr bør du bruke epiteliale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...