Gå til innhold

Anbefalte innlegg

flere her som nå venter en til, har en eller flere fra før?

hvordan har dere tenkt å gjøre det når det nærmer seg terminen?

har dere fortalt det til søsken? forstår de det? (hvis de er små)

min sønn er 2,5år, blir 3 rett før terminen med nr 2.. han forstår det er noe i magen og skal kose og passe på meg...

jeg får beskjed om at jeg må dele maten min med babyen osv, hehe.. herlig;) men er spent på hvordan han vil regagere når lillebroren kommer til verden...

ang fødsel håper jeg at de fleste er hjemme slik at vi kan lage avtaler ang levering etc hos de når vi må på sykehuset;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139946378-ang-s%C3%B8sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi ventet andremann avtalte jeg med min søster som bor i nabohuset at om det skjedde på kveld/natt kunne hun komme innom og levere i barnehagen på morgenen evt. hente om ettermiddagen. Skjedde det på dagtid mens hun var på jobb kunne hun hente i barnehagen. Jeg hadde rier hele dagen og kvelden økte de på så jeg varslet om at det kom til å skje utpå natten engang og i tre-tiden gikk mannen min ned og hentet henne. Da sov hun hos oss og ordnet det praktiske på morgenen. Ungen kom ut i halv-6 tiden så mannen min gikk hjem for å sove og hentet i barnehagen etterpå. Da dro de for å kjøpe en presang fra storesøster til babyen som hun fikk velge ut. Når de kom hadde jeg gjort klar en liten presang i retur fra lillesøster til storesøster. Dessuten hadde jeg et lite lager med små rosinpakker på rommet :)

Nå venter vi tredjemann og har to på 4 og 6,5 ved fødselstiden, regner med det blir samme avtalen da og vi snakker allerede om at når babyen skal komme ut må noen andre komme og passe dem mens Mamma og Pappa er på sykehuset, så kommer Pappa hjem mens Mamma og babyen må være noen dager igjen.

har ei jente som blir 2 i juni, og hun forstår ikke stort akkurat... :) aner ikke hvordan i alle dager man forbereder en sånn småttis på det heller.. får se om hun skjønner noe mer etter hvert, kanskje låne/kjøpe noen passende bøker, så hun kanskje forstår litt etter hvert.. :)

hvordan vi skal gjøre det når fødselen starter, aner jeg heller ikke, men tror nok det ikke skal være noe problem akkurat..! har mange hun er trygg på, og er vi heldige, skjer det når hun er i bhg.. :)

blir spennende å se hva hun syns om å få en lillebror..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...