Høne Pøne Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Nå er mannen sliten og tung bak av å være prøvesmaker for meg - jeg finner ikke kaken jeg leter etter! Jeg vil ha en sånn skikkelig saftig, klissete, mørk sjokoladekake. Er det noen som har en fabelaktig oppskrift?
Snuppa + Spire Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Har selv leitet en stund etter en sånn kake men ikke "knekt koden" enda. Men bakte forleden en fantastisk god og skikkelig saftig krydderkake, som jeg har tenkt å fikse litt på oppskriften på for å få til en skikkelig god sjokoladekake. Her er den, du kan jo forsøke å trikse den til: 4 kopper kefir 6 kopper hvetemel 4 kopper sukker 4 ts natron to kopper flytende melange 8 ts kanel 1 ts ingefær 3 kopper rosiner 1 ts muskat 1 ts nellik (nøtter er sikkert og kjempegodt i, men det tåler ikke kjæresten) Bland ut natron i kefir, og rør i resten, enkelt og greit! Smurt langpanne midt i ovnen på 180 grader 40 min. Til glasur brukte jeg to toro-glasur poser og laget smørkrem som beskrevet bakpå pakken. Tenkte ta denne oppskriften, og bytte krydderet og rosinene med en passende mengde kakao, evnt litt smeltet kokesjokolade....? Kanskje det kunne bli kaken vi leter etter:)
Haddy Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Denne er utrolig god! 400 g smør 4,5 dl vann 9 dl sukker 9 dl hvetemel 2 ts natron 1 ts salt 8 ss kakao 4 egg 2,5 dl rømme Smelt smør i en stor kasserolle. Ha i vann og sukker og ta det av platen. Tilsett resten av ingrediensene. Steik nederst i ovenen på 180 grader i 30 - 40 min. Dette er til en stor langpanne. Kan sikkert være greit å sjekke kaka med en sånn pinne om den er ferdig. Mener å huske at jeg har måttet steke den litt lengre...
BlueDome Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Finnes en sjokoladekake som heter SVARTE SYNDEN !! Bare smør, sjokolade, sukker og egg i den tror jeg.. Skikkelig svart, klissete, seig og mektig sjokoladekake som serveres med vaniljeis og frisk frukt. Spiste den faktisk nå i påsken, men har ikke eksakt oppskrift,.. Google ??
Lilletrille med to jenter Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Fikk en oppskrift her tidligere som ligger på "det søte liv". Kaken heter "damenes favoritt". Er kjempe enkel, saftig og utrolig god..mmm.. Har servert den flere ganger og alle har spurt etter oppskriften.
Høne Pøne Skrevet 12. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2009 Tusen takk for hjelpen, damer! Da er det bare å glede seg til butikkene åpner så jeg får handlet og prøvd igjen:) For de av dere som er intressert fant jeg en annen oppskrift på det søte liv.no som rett og slett heter klissete sjokoladekake - den ser også himmelsk god og veldig, veldig klissete ut:)
Grigri m/3 gutter Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Det du vil ha er en kake uten mel i. Mel gjør kakene tørre, ihvertfall hvis de står en dag eller to. På detsoteliv.no har de en kake som er blitt min favoritt, den er enkel å lage og kjempegod på smak, og så blir den ALDRI TØRR. Og jeg lar den stå på benken uten plast over! http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1004 Bocca nero heter den.
Høne Pøne Skrevet 13. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2009 Oj, den så rett og slett fabelaktig ut - jeg tror nok også at det er en melfri kake som er tingen. Nå skal jeg prøve - stakkars, stakkars mannen:))))
shari_z Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Jeg er kanskje litt sent ut, fant denne tråden mens jeg lette etter oppskriften for O'Boy sjokoladekake. Men her kommer mitt forslag til supersaftig, supermørk sjokoladekake. Har bakt denne *mange* ganger og den er alltid populær, og har delt oppskriften like mange ganger. Veldig god! http://allrecipes.com/Recipe/Deep-Dark-Chocolate-Cake/Detail.aspx
Heidi <3 Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 damenes favoritt er bare heilt super.. jeg blir alltid spurt om oppskrift på den.. og så er den jo kjempe enkel!!
_Mita_<3 Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Hei Hi. Det høres ut som du vil ha en Amerikansk sjokoladekake:) Husker mammaen til en venn alltid baket amerikansk sjokoladekake til oss..Å tror det er denne: Mørk amerikansk sjokoladekake: 225 g hvetemel 400 g sukker 1 ts natron 1 ts salt 1 ts bakepulver 1,5 dl vann 2 dl skummet kulturmelk 175 g mykt smør 2 egg 2 ts vaniljesukker 2 dl kakao 75 g smør 6 ss kakao 250 g melis 2 ts vaniljesukker 5 ss sterk kaffe Bland sammen mel, sukker, natron, salt, bakepulver, vann, kulturmelk, smør, egg, vaniljesukker og kakao og visp sammen i hurtigmikser/kjøkkenmaskin. Hell i en bakepapirkledt liten langpanne og stek på nederste rille ved 180 grader i ca 35 minutter. Avkjøl på rist og del i fire. Rør resten av ingrediensene sammen til en glasur. Legg to og to kaker sammen med glasur mellom og smør glasur over kaken. Vil man ikke ha det ilag så ikke del opp, men legg glasur på toppen når kaken er avkjølt. Eller: 1kopp sukker 1 kopp melk ½ plate kokesjokolade Kokes opp under omrøring ,avkjøles 200 gr margarin 160 gr sukker -røres hvitt 3 store egg -tilsett kun eggeplommen 350 gr mel - 1ts vaniljesukker- 2 ts bakepulver- Tilberedning bland i og tilsett sjokoladerøra og tilslutt stive eggehviter Stekes i rund form 50 minutter i 170 grader Fyll og Glasur 2 kopper sukker 1 kopp fløte 100 gr meierismør ½ plate sjokolade alt som skal i fyllet kokes opp under omrøring, til det er glatt og blankt . avkjøles og del kaken i 3 ,ha fyll inni og oppå Pynt med mandler Ellers var de to ganske like? Hhehe ÅÅÅ.. Nå skal jeg og bake:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå