Gå til innhold

Er så opphengt i 'Liv' navnet - men hva skal jeg velge Live eller Liva??? Trenger hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha Liv navnet - min mann er enig og har sagt at jeg får lande på en variant snart....

Ønsker IKKE bare Liv - enten Live eller Liva! Ikke Vida heller..

Syns Liva er veldig rundt og deilig og Live mer klassiskt og pent. Så mange som mener jeg skal ta Live, men klarer ikke få Liva ut av hodet. Blitt litt forelsket i det navnet.

Hva skal jeg velge???

At dette skulle bli så vanskelig :-(

Fortsetter under...

Høres absolutt ut som om Liva er navnet for deg:-) Enig i at det er et koselig navn. Selv liker jeg Live best, men så kjenner jeg veldig mange småjenter som har navn som ender på -a og syns det er fint med litt avveksling fra det. Har du vurdert en annen fin variant, Olivia?

Annonse

hm, det var det da... tenker og tenker, men har ikke fått noen favoritter enda=)hehe... blir nok og finne som en veldig aktiv bruker her inne fremover tenker jeg:) med liva gikk vi bakover i slektsrekka, så hun er oppkalt etter tipp oldemoren sin:) blir nok noe av det samme med nestemann tenker jeg, med et litt nyere navn som mellomnavn (noe jeg regner med at vi skal ha=) hyggelig at du liker navn smaken min, mange som synes den er litt vel spesiell=)

De er jo ikke slik at det er a-endingen som er poenget her.

Liva er litt rundere syns jeg og lettere å si på engelsk.

Ser vi på Danmark og Sverige er Liva er navn som brukes - ikke Live. Live er ikke så lett å uttale i utlandet. Syns dere ikke det betyr noe?

Annonse

Er ikke så viktig for meg om navnet er lett å uttale i utlandet eller ei, tenk på alle som heter Silje. Ikke spesielt enkelt å uttale verken på engelsk eller andre språk:) Men alikevel er det jenter i hauger som heter det!

Det jeg prøver å si er, gå for det navnet du ønsker og som du synes er det flotteste. Jeg synes uten tvil at Liva er det flotteste! :)

Hva så om navnet ikke er så lett å uttale i utlandet? De aller fleste blir jo boende i Norge. Om navnet er vanskelig å si når man er på ferie, betyr vel det ingenting?

Snakk om å henge seg opp i bagateller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...