Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 3,5 mnd og tenkte kanskje begynne med grøt når han er 4 mnd. Nå får han bare morsmelk. Når begynte dere med fast føde og hva gav dere? Grøt, middag, banan...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med eldstemann ga jeg grøt fra ca 5mnd, men da ga jeg også mme (ammet ikke lengre)!!

Skrevet

Hei :-)

Æ flaske å gutten min fikk tjukk velling fra 3,5 mnd ;-)

Fra 4 mnds alder har han fådd grøt, middagsglass, fruktpure og prøvd me eplejuice for 4 mnd, men dn likte han ikke ;-)

Han e nu 5 mnd å spise alt av 4 og 6 mnd produkta ;-) E så matglad å stor gutt, så får 2 porsjona grøt, middagsglass me fruktpuree eller yoghurt til dessert og velling + mme hver dag ;-)

Bare å prøve me litt grøt eller frukt/mat ;-)

Gutten min like ikke f.eks skrapa banan, blir for søtt for han hehe :-P

Skrevet

Gav du grøt til frokost ved 4 månders alderen også?

Skrevet

Vi begynte med smaksprøver på frukt og grøt da han var 5,5 mnd. Etter et par uker fikk han full porsjon grøt og ett beger fruktmos pr dag.... Vi begynte med grøt og frukt trinn 1 (altså 4 mnd...).

Skrevet

Fast føde fra de var 6 mnd. Frem til da var det bare pupp:-) Begynte med grøt vi.

Skrevet

En uke før han ble seks mnd gammel. Foreløbig prøver vi bare med maisgrøt, og håper at han ikke spytter ut riktig alt, men at noe faktisk når magesekken. :)

Skrevet

Begynnte med grøt da han var 5 mnd (kanskje litt mer?) Og var oppe i full porsjon da han var 6 mnd. Begynnte så med middagsglass (trinn 1).

Skrevet

på 6 mnd dagen hans feiret vi med å gi han sitt første måltid med fast føde. det ble grøt hehe:) men han vakke så begeistret for det så måtte gå over til middagsglass. da han var 6,5 mnd fikk han middagsglass + grøt (da ville han plutselig ha grøt haha).

Skrevet

vi startet med banan 3.1/2mnd. nam nam

så rettfør 4 mnd fikk han grøt. hipp 4mnd. gikk også ned på høy kant.

middag potetmos m grønnsaker ville han ikke ha. Da var det mye grimaser og full nekt. Får prøve det igjen litt senere. Når grøten er ordentlig innført. (prøvd nestlee sin havre grøt. Blir for smakløs. Bedre når vi blandet med litt banan.

Må vel prøve seg frem individuelt?.

Skrevet

Hei.

Lillegull er nå 4 måneder og vi har begynt med litt grøt på kveldstid. Han storkoser seg når han får det.

Tenkte å holde på med det noen uker før vi begynner med grøt på formiddagen også. Så får frukt, middag osv komme litt etter det igjen.

Vår helsesøster sa at det var bare å prøve, så gjør det du føler for.

Skrevet

Mini er 5 mnd og vi begynte med grøt for 3 dager siden!! Foreløpig 2 t-skjeer med pulver, øker litt for hver dag... Vi spiser Nestlès Havregrøt med ris og hvete. Er den eneste grøten for 4 mnd som ikke inneholder maltodekstrin og som inneholder gluten som en visstnok skal ha i den første grøten for å forebygge mot cøliaki. Og så er visst Nestlès grøt den eneste som inneholder det rette jernet!! ...hvis du ikke lager selv da. Jeg synes det er greitt å vite at han får i seg det som han skal, så derfor bruker jeg denne grøten. Dette ble noe utenom tema, men er jo viktig sådann!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...