Gå til innhold

Dere som bor i borettslag...har dere lov å grille på eiendommen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor i blokk i ett borettslag...og her er det ikke lov å grille pga sjenerende lukt...forstår jo at man ikke kan grille på verandaen, men synes kanskje det er litt dumt at man ikke kan ta med seg en engangsgrill å sette seg på fellesområdet å grille noen pølser sammen med barna. Er jo stor gressplen foran blokka med opparbeidet uteplass og lekepark...og gooooood plass..blir litt oppgitt merker jeg..er det virkelig lov...blir jo litt som å nekte naboen i ett villastrøk å grille..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fellesgrill utenfor her, så grilling i seg selv er jo tillatt. Om engangsgriller er lov aner jeg ikke. De er noe svineri, så håper i grunn det er dønn forbudt.

Borettslaget kan vel greit argumentere med at man ødelegger plenen med engangsgriller, sånn i tillegg til det miljømessige aspektet.

Skrevet

Vet du hva, det har jeg faktisk aldri tenkt over. Hvorfor er det forresten forbudt å grille på terassene? Hvis man bruker elektrisk grill slipper man jo all den røyken og det er jo den som er irriterende. Litt matlukt må man tåle, synes nå jeg da.

Vi bruker elektrisk grill og vi griller på terrassen.

Skrevet

ja enig at engangsgrill er svinere:)har kulegrill vi, som heller kan benyttes...det med engangsgrill skrev jeg vel egentlig bare, og sant at den er lite praktisk..og kan ødelegge plenen..men synes bare at det er så dumt at det ikke er lov med grilling på borettslagets eiendom pga sjenerende lukt...for oss som ikke røyker for.eks er det utrolig sjenerende med naboer som hele sommeren skal røyke på verandaen sin...men hvis vi har lyst å kose oss med grilla mat...får ikke vi lov...pga at det er sjenerende...

Skrevet

det var smart dibbende mamma...eletrisk grill hindrer jo røykutvikling...og at det lukter litt grilla koteletter og pølser burde jo alle tåle...synes jo det er litt av sjarmen med hele sommeren jeg da:)

Skrevet

Ikke på altan, men der er et grilleområde på fellesarealet. Kan dere ikke søke om å få sette opp en fellesgrill der? Det som ofte er problemet er at det kan bli et festområdet på kveldstid for noen beboere, og det er en del redd for. Er jo mulig å sette en grilletid slik dere ikke får de imot dere som er redd for det t.d ikke grilling etter 20 00.

Skrevet

ja det kan jo være..men i borettslaget vårt er gjennomsnittalderen 60 pluss...hehe..er kun vi som er unge...og vi har jo ett barn, snart to...og fester aldri...er ingen ungdommer her...kun godt voksne og eldre...men stod bare oppslag i oppgangen istad...hvor styret har vedtatt det pga sjenerende lukt...forstår at det ikke er lov på verandaen...men synes at grilling på fellesområde, som ikke er i nærheten av noens verandaer var litt drøyt...boligblokkene ligger jo i et villastrøk...så har jo mange eneboliger ved oss...lurer på om dem får lov å grille i sommer...hehe:)er vel kankje på tide å få noe friskt blod inn et eldgammelt styre:)litt sånn BI faktor over styret her...hvis dere har sett dem reklamene på tv:)

Skrevet

Grilling på altan er en uting, men sannsynligvis får dere lov på fellesområdet. Tror du ikke det?

Skrevet

Her har vi lov til å grille på veranda( ikke grill med åpen flamme da- kun elektrisk eller gass) og på felles-areal. Er mange som griller her i dag lukter jeg =)

Skrevet

Vi har lov til å grille på verandaen, da med elektrisk grill eller gassgrill. Vi har et stort uteareal utenfor og der er det mange som griller med engangsgriller eller kulegriller, så det er nok lov, ja.

Skrevet

Kan dere ikke legge inn forslag om at det skal være et sted på eiendommen hvor det er lov da? Evt med klokkeslett det skal avsluttes, som noen nevnte?

Skrevet

Gassgrill eller elektrisk er lov, lukten av grill er jo lukten av sommer :)

Skrevet

Bor også i blokk. Har ikke lov til å grille på balkongen, men det er lov å grille på fellesområdet heldigvis :)

Skrevet

forrige plassen vi bodde var det lov til å grille, og det var veldig koselig å kunne fyre opp grillen :) der hadde vi stor markterasse.

der vi bor nå er det ikke lov å grille på verandaene, er usikker på om det er lov i felles uteareal. kommer til å savne å grille på veranden :(

Skrevet

Her (blokk) er det lov å grille på verandaene, men bare med gassgrill eller elektrisk grill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...