Bring_it_on!!:)) Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 På søndag for snart en uke siden så sa pappa at vi skulle komme ti de på middag iløpet av uken mens mannen fortsatt var hjemme.., vi hørte aldri noe fra de og det hadde vi kanskje egentlig ikke ventet heller innerst inne.. Men mini maste hull i hodet på oss så på onsdag så ringte vi og spurte om vi ikke kunne komme innom en rask tur så mini bare fikk hilst på bestefaren og bestemoren sin.. Jo det var sef greit.. Pappa var happy som han alltid er og stemoren min var sitt vanlig gretne.., prøvde og late som hun var en smule blid i 2 min men funket heller dårlig.. Så etter 20 min dro vi igjen før jeg selv havnet i kjelleren.. Pappa sa da at jeg og guttungen skulle komme og spise hos de på fredag.. ( altså i går).. Og at vi skulle være sammen på påskaften pga mini ...siden mannen reiser avgårde og er borte helt til mandag.. Hørte ikke noe fra de i går ( fortsatt ikke sjokkert).., tenkte at jeg gidder heller ikke trenge meg på og ringte de ikke.. Nå maser mini igjen høl i hodet på meg.., flyr frem og tilbake til døren for og se etter bestefaren sin.. Jeg har sååååå lite lyst til og ringe de... Men mini hadde blitt så glad hadde han fått sett bestefaren sin i bare 30 min.. Skal jeg igjen.. For 1000`nde gang svelge 100 kameler og ringe og føle at jeg maser og sitte på nåler hjemme hos pappa mens stemor surmuler eller "Overse" mase til mini og ikke ringe?? Jeg kunne skrevet 100 a4 sider avhandling på hvorfor jeg ikke har lyst til og ringe.. Men dette var en av episodene..
Gjest Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Jeg ville gitt mini noe annet å tenke på. Ta han med ut på tur? Bake boller sammen? Høre om noen venninner er hjemme så dere kan ta dere en liten tur på besøk dit. Prøve å få han til å glemme bestefar litt. Faren din husker nok godt at dere hadde en avtale i går og i dag, du skal jo ikke alltid måtte bøye deg. Men ikke la mini lide for det da, finn på noe mer spennende bare.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 11. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2009 I går så gikk det helt greit.. Var ute og syklet en grei lang tur.., lekte litt ute på plenen og og han hjalp meg med middagen.. Fikk også besøk av et par venniner med barna sine.. Så dagen fløy.. Har vært ute frem til nå av og på i dag også.. Hoppet på trampoline og styret.. Men så fort vi setter oss ned i 1 minutt løper han til døren og lurer.. Men jeg må inrømme at den sitter langt inne det og ringe akkurat i dag altså..
Ulldott Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Ring dem og si at gutten har lyst til å komme på besøk til dem. Be dem passe ham noen timer.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 11. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2009 Nei nå vet jeg ihvertfall ikke hva jeg skal gjøre.. Fikk noe info av mannen min nå som satte meg helt ut.. Og begynte faktisk og grine selv for hele situasjonen er så frustrerende.. Viser seg at de hadde faktisk grillet og kost seg hjemme hos dem i går.. Men søsteren min og ungen hennes.. Broren min og stesvogeren min.. Vet da pokker hva jeg skal tro om det?? Har de faktisk "glemt" oss bare eller er det det at de rett og slett prøver og bli "kvitt" oss er lei meg .., at pappa ikke liker meg?? Nei jeg vet ikke jeg altså.. Så nå sitter jeg her og griner uten og helt vite hvorfor .., for jeg vet jo hvordan de er., mens mini også står og gråter for han vil ringe bestefaren..
Gjest Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Jeg foreslår at når påsken er over så setter du deg ned og skriver et lite brev til din far. Der du forteller hvor kjedelig det er for gutten din at dere avtaler ting det aldri blir noe av og at du synes det er tungt å være den som tar initiativet hver gang det skal skje noe. Har det litt på samme måte med sv.moren min. Hun ringer aldri for da kan hun forstyrre, hun kommer aldri på besøk for det er for langt å gå og bilen tør hun ikke ta for om vinteren er det glatt, og nå som snøen er borte klarte hun å kjøre seg bort så det skulle hun ALDRI gjøre igjen. Også blir hun skikkelig gretten når hun spør hva vi skal i helgen o.l. og vi forteller at vi skal på besøk / ha besøk av noen andre. Men når vi alltid må invitere oss selv til henne eller ha en eviglang kamp for å få henne hjem til oss så mister vi litt lysten på hennes selskap. Da er det mye enklere med sv.far og mine foreldre som inviterer titt og ofte eller som spør om de kan ta seg en tur på en kopp kaffe. Vi har prøvd å ta det opp med sv.mor på alle mulige måter, men det går aldri inn. Så vi har vel egentlig begynt å gi opp den kampen. Vi ringer titt og ofte og inviterer nå og da, også får hun heller erfare selv at dersom hun ikke gjør en innsats selv også blir det skralt med besøk. Jeg synes det er kjempeviktig at interesse og invitasjoner går begge veier. Når den ene parten er den som må invitere hjem til seg og invitere seg hjem til andre så får man unektelig inntrykk av at den andre parten ikke er så veldig interessert i kontakt. Lykke til!
Gjest Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Men du ... da dere var der på onsdag ble dere jo invitert på middag på fredagen. Hvorfor dro dere ikke da? Dere ble jo invitert og det samme ble dine søsken. Skulle han ringt deg og bekreftet invitasjonen? Hadde noen på onsdag sagt til meg at "det blir middag her på fredag" så hadde jeg møtt opp på fredag jeg. Akkurat her forstår jeg ikke helt hva mer pappaen din skulle gjort.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 11. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2009 Jo men sånn strengt tatt så begynner jeg faktisk tro at de ikke er interesert i og ha kontakt mer.., ihvertfall i perioder.. Mannen er så sinna nå.., og jeg sitter og gråter helt uten grunn egentlig.. Mini blir så glad når han er sammen med bestefaren sin.., pappa er alltid i godt humør og vi har det bra sammen når vi er der.. Men jeg er samtidig også så lei av at de holder på sånn... En annen episode som jeg kan nevne som kanskje viser litt mer hvor landet ligger.. Vi hadde ikke sett de på lenge.. Guttungen får lov til og ringe bestefaren sin og han sier at i morgen så kommer dere til meg så skal vi kose oss.. Mini var kjempehappy hele dagen og våknet med et stort glis.. Litt utover dagen så ringer pappa og sier at det var så mye bra sport på tv den dagen så kanskje vi kunne utsette det besøket.. Da føler man seg kjempeverdsatt.. Og hvordan blir dette når sønnen min begynner og fortså litt av hvert?? Nei nå er det mye syting.., men men..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 11. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2009 Nei vi avtalte at han skulle ringe meg på fredag morgen for og avtale når han skulle hente meg.. ( jeg har ikke lappen).. Når jeg da ikke hører noe så regner jeg med at det er blitt avlyst.. for 90% av gangene så blir det det.. Enten så kommer han bare uten og ringe først og det er helt greit , ellers så ringer han og avlyser eller de fortsetter og later som ingenting.. Mine søsken visste jeg ikke at var der eller skulle være der.. Var ikke avtalt i den forstand at vi skulle ha noe familiemiddag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå