Skravlemamman Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Hmmm, hva slags saus og grønnsaker bruker man til? Hilsen fersk i faget...
cherry coke Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Jeg synes at blomkål, rosenkål, poteter og gulrøtter (gjerne babygulrøtter) passer godt til=)
petite fleur Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Ganske fersk jeg også, men lagde det fro noen dager siden og det blr knallgodt (beskjeden ja) :-) Hadde rosenkål og minigulrøtter til, og selvfølgelig tomatsalat (tomat, rødløk, hvitløk, oregano, olje, balsamicoeddik, fetaost). Lag MASSE tomatsalat, det er så godt. Gratinerte poteter og lun potetsalat, oppskrift på matprat.no. Saus lager du av sjyen du får fra lammet. Ha litt vann i et litersmål, og hell sjyen oppi gjennom ei sil. (Vannet er for at det ikke skal bli så varmt) Hvis du feks får 5 dl sjy, kan du tilsette 5 dl så får du mer saus. Litt av vannet må du bruke til å lage jevning (mel og vann) 1 ss mel pr 2 dl vann, altså 5 ss i dette tilfellet. Ha det i en kaserolle, rør godt. Ha i sukkerkulør/ litt soyasaus for å få farge. Lykke til!
Gjest Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Jeg legger steken i en langpanne. Og under og rundt steken så legger jeg løk, hvitløk,gulrøtter, kålrabi og squash. Dette blir da grønnsakene til steika. TIlbehør ikveld er ovnstekte poteter. (deles opp i båter, ha på salt og pepper og litt olje og vips ferdig) Og provance lammesaus som jeg lager på stekesjy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå