*stjernebaby ønskes* Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 hei lurte på om d er noen som har fått noe slags reaksjon etter inseminasjonen? om de kanskje har noe i den vesken som blir blanda med svømmerne?
zone05 Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Hei du Kan jeg ikke si jeg har merket noe spesielt, men jeg har lurt. hvordan går det elles? klem og GOD PÅSKE
*stjernebaby ønskes* Skrevet 11. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2009 heeeei zone05 var på inseminasjon på fredag og lørdag forrige uke og etter d så har jeg blitt så sår og øm og etter sex så har også mannen blitt sår , også er det masse utflod og noe hvite greier...er litt bedre nå, men var litt nysgjerrig på om andre også hadde fått noe reaksjon?? hvordan går det med deg? har du en fin påske?
zone05 Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Hei stjernebaby ønskes. Akurat slik har jeg hatt det en gang også, akurat som jeg sprak opp, og hadde slik hvit utflod, men samboer merket ikke noe. Det ble i såfall borte ettervert,rart var det. spendene tid for dere igjen da. tvi tvi. Jeg har vet ikke hatt en topp påske pga negativ AIH, ble så lei meg og er helt satt ut, kan vel ha noe med at jeg vet det var siste gangen jeg skal ha AIH, og nå skal over på IVF skumle greier og gruer meg en del. klem
*stjernebaby ønskes* Skrevet 12. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2009 hm så merkelig ass :/ er bedre nå heldigvis så går nå fremover da men er jo skikkelig ubehagelig... æsj altså så leit me neg aih, men nå har du en spennende tid foran dg
to snart tre Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Hei. Kan dere forklare litt prosessen før og rundt inseminasjo? Skal i gang med forsamtale m h t IVF, og aner meg at de kanskje foreslår insemningasjon m h t at de ikke finner noen grunn til at vi ikke skal få det til naturlig. Og er jo så klart veldig spent på hva som evt venter meg i prosessen? Tenkter på når mann kan starte opp i syklus evt, medisinbruk, ...ja egentlig alt mann går igjennom fra A-Å Setter stor pris på all informasjon:)
*stjernebaby ønskes* Skrevet 12. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2009 hei så morro at du snart er i gang etter som jeg har skjønt så anbefaler de som oftest å prøve aih først, hvis det ikke er opplagt at man trenger ivf/icsi jeg har brukt provera for å få mens, så pergo på ca 3 eller 4 mensdag, så menopur i ca 7-8 dager før eggløsningssprøyta ovitrelle er blitt satt.. så må mannen inn tidlig på ettermiddagen og gi fra seg prøve før det blir inseminasjon på ettermiddagen, vi har hatt to dager på rad men har skjønt at alle ikke har det... man ringer inn når man har fått mensen og får beskjed når man skal starte opp me pergo også får man en dato for ul, så på den ul`en får man beskjed når man skal komme tilbake for en ny sjekk... er de fornøyde da så settes eggløsningssprøyta også må man tilbake for inseminasjon .... tja dette er vel egentlig en oppsummering på hva som skjer da håper du blei noe klokere?
to snart tre Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Supert! Tusen takk for beskrivelsen, jeg ble virkelig klokere av dette. Men da kan umulig dette være så veldig dyrt forsøk? Tenker på at Pergo koster jo ikke all verdens (får mens selv, så jeg regner ikke med at jeg trenger provera), men menopur og sprøya kjenner jeg jo ikke til hva kostanden er for. Men høres ut som en svært enklere prosessen en IVF, og det kunne jeg gjerne tenkt meg om det fungerer. Kjenner du til hva forventet sjanse for graviditet på inseminasjon er? Hvor mange som får det til å fungere og hvor mange forsøk de i gj.snitt gjør pr person før de går over på IVF? Sikkert mye "synsing" på dette feltet, men alle innspill er gull verdt:) Selv har jeg hatt lange sykluser tidligere, men disse er nå redusert seg ned til 28-31 dagers sykluser gjennom bruk av akupunktur. Har prøvd pergotime før og da fikk jeg sterk EL jf blodprøven. Men ble ikke gravid, aner ikke om det kan være egget som ikke vil feste seg. Hvilke funksjon skal Menopur ha i prosessen? Øke festemulighetene?? Takker så masse for svar så langt, godt å kjenne litt til hva mann kan forvente seg og lære om prosessen underveis.
zone05 Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Hei to snart tre AIH er en mere skånsom og mindere kostbar en IVF sa legene til meg, og de sa det var fult mulig og bli gravid og det var ingen grense på hvor mange AIH man kunne ta, men etter 3 AIH så tilbyr de IVF men alt er opp til oss selv, Klarte og blir gravid på AIH så vet det kan gå, men mistet. Det skal være ca 15% på AIH Menopur skal vel modne eggene og gjøre de opptilmale koster ca 1400kr for 5 styker, jeg brukte kun 2 IVF skal det være 35% på og få det til. håper du fikk noe info, er ikke helt inn i alt ennå....
*stjernebaby ønskes* Skrevet 14. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2009 hei nå har du jo fått svar av zone men svarer litt jeg også aih er jo som alle veit mildere enn ivf, og man kan selv velge hvor mange ganger man vil gjøre. legene anbefaler ofte 3 ganger før de tenker på ivf, ihvertfall etter det jeg har skjønt. du vil ikke prøve pergo noen sykluser til da? siden du har hatt el av d? nei menopur har ikke noe med festemulighetene men har med modningen av eggene og om hvor mange du trenger er veldig induviduelt.
to snart tre Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Tusen takk for all informasjon, nå er jeg mye klokere!! Fått time nå til forsamtale, og skal inn om 2,5 uke - gleder meg veldig! !!! Skal ha mensen uken etter forsamtalen, så håper jeg kommer raskt i gang (og at det ikke er køs så jeg må vente en ekstra mnd). Skjønner at det er mindre sjanse for å få det til ved AIH, så jeg får se hvor mange ganger jeg evt er tålmodig på det (ref antall forsøk) Lykke til for dere alle, nå håper jeg det er vår tur snart til å få spiren til å sitte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå