mammaLisa Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Har en gutt på 10 dager, som plages forferdelig med luft i magen!! Er redd det kan være kolikk, men avventer noen dager til for å prøve å legge om kostholdet mitt.. I 2 dager har jeg holdt meg unna all kumelkprodukter, rotgrønnsaker og krydret mat (uten å merke forskjell på lillegutt). Lurer på om noen her har mat tips, da jeg har levd på knekkebrød med leverpostei disse dagene..??? Vet ikke helt hva jeg skal tørre å spise.. Kan man drikke juice, eller kan det også bli sterkt for magen hans?? Er desperat, klarer snart ikke mer skriking på kvelden og om natta!!! Har også ei jente på 2,5 år som hadde kraftig kolikk som baby.. Tar gjerne imot andre tips.. drikker litt ammete og tenkte å prøve minifom etter hvert!!
Leonella777 Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Syns ikke du skal stresse så mye.... Du har jo allerede kuttet ut alt som kan være farlig. Dessuten skal man ha prøvd i minst en uke før man vil merke effekt. Jeg kutta ut kumelk, og dte hjalp. Løk og purre er ofte vondt for magen dems. Er det andre ting som kan gjøre at babyen skriker feks?
trollmor & trollungene Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 1. barn hadde kolikk i 4.5 mnd. Måtte unngå brokkoli, kål, løk, bønner, erter, (sitrusfrukter, jordbær, reker pga allergi), melkeprodukter. Påvist melkeprotein og laktose allergi ved 16 mnd alder. 2. barn hadde kolikk i 1.5 mnd Unngått alt med melk, begynte tre uker før termin. Reagerer kraftig på egg. Prøvd meg forsiktig fram denne gangen og spiser nå det meste unntatt erter. Er forsiktig med kaffe og te. Unngår kullsyreholdige drikker. Begge barna mine har atopisk eksem, ofte en sammenheng med dette og matallergi.
CMH Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Unngå mørk sjokolade, og kål/ løk. Det reagerer min på ihvertfall.. Men fant ut at jeg kunne spise hvit sjokolade istedefor De sier også at man bør vær litt forsiktig med brus/jus, sikkert pga syrene.. Men prøv deg heller fram du Blir bedre etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå