Gå til innhold

Noen som har tips, ang fjerning av røyklukt i møbler? Mannen klikker om han kommer hjem til denne stanken..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en fin gammel sofa av min bestemor i dag, men det viser seg at den stinker røyk!! Det lukter i hele stua, enda jeg lufter og har tatt alle putene ut på altanen. Kjente det ikke før jeg fikk den inn. Mannen er bortreist og kommer hjem på søndag, før den tid må jeg ha blitt kvitt lukten, ellers går han i taket. Vi rev tak og vegger på den stua for å bli kvitt røyklukta etter de forrige eierne... :-/

Skrevet

Sett ut flere skåler med eddik i stua. Det trikset hjalp da jeg hadde hatt alene-hjemme-fest som 16 åring hvertfall:)

Skrevet

Ha putene ute i natt om det går. Og det finnes også en type møbelrens du kan spraye på, mener jeg. Men han klikker vel ikke? Du visste det jo ikke=)

Skrevet

Tror det må sterkere lut til... lukta sitter langt inni stoffet. Den må vaskes med noe. Vurderte å spraye hele sofaen med eddikvann, men tar ikke sjansen. Den er gammel og er redd for å ødelegge den.

URK, nå lukter det faktisk hjemme-alene fest her altså....

Skrevet

Burde egentlig ha tenkt meg det, men det lukter ikke røyk til vanlig hos bestemor, hun røyker bare på kjøkkenet og få sigaretter om dagen... men klart, den har stått der nå i sikkert 30 år, så den må jo ha sugd til seg noe. Han blir sur, det ligger mange timers arbeid bak den stua og han innbiller seg fremdeles at det lukter røyk der. Nå får han i det minste rett, hehe.

Skrevet

Jeg fikk en sofa av mine foreldre mens de ennå røkte. Den luktet jo Fy og fysj.

Jeg gikk løs på den med "exit". Du vet den luktfjerneren du får kjøpt i alle matvarebutikker.

Jeg virkelig dynket den. Og lukten ble borte den altså.

Bare et tips før du putter hele sofaen i vaskemaskinen:-))

Skrevet

Kjenner til den, tror muligens jeg til og med har en flaske stående... men har aldri fått den til å funke på toalettet så jeg trodde ikke den virka, hehe! Får prøve. Flere tips mottas med stor takk!! :)

Skrevet

vi prøvde ut et triks fra Mythbusters, vaske sofaen i sprit! vi tok av trekkene og sprayet de med 50-50 med vodka og vann. vasket de deretter på vanlig vis i vaskemaskina. lukta ble ikke borte, men det ble en del bedre :)

Skrevet

Jeg ville også forsøkt spray for å fjerne lukten.

Skrevet

Jasså? Hehe, prøver alt. :) Men sofaen er flere tiår gammel, det går ikke an å ta av trekkene. Jeg håper at putene luftes ut hvis de får stå ute i natt og får seg en vask i morgen. Må prøve å låne en sånn vann-støvsuger av noen.

Skrevet

Du kan leie en tepperensemaskin i enkelte butikker. De tar alt=)

Skrevet

Tror nesten det må bli det... :) Håper jeg finner en i morgen. Takk for tips.

Skrevet

Fikk noen stoler av foreldra mine som de har hatt i over 10 år og de er storrøykere, brukte den x it sprayen på de og lukta ble borte så den funker den.

Spraya veldig mye da.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...