Gå til innhold

Maxi Cosi Mura 3 / Bebe Confort High Trek

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er så i tvil om hvilken vogn vi skal velge. Gikk fra Bebe Confort til Maxi Cosi Mura 3 og er nå veldig usikker.

I utgangspunktet er vi ute etter en vogn med god bag og god sportsdel med 3 hjul som vi også kan klikke på bilsetet. Vi har ikke verdens største bil for øyeblikket så vi trenger en som blir liten når den legges sammen.

Vi gikk bort fra Bebe Confort da vi syntes bagen virket veldig liten, altså smal i fot enden. Siden vi får baby i Juli, vil barnet trenge dun pose i baggen ved 4mnd. Vi er redd for at baggen blir fort liten.

Så vi beveget oss å til Maxi Cosi Mura 3 som har en super bag del stor og god. Men her er sportsdelen super rar. Den ser merkelig ut, som et bilsete for barn. Hun i butikken syntes ikke den var noe særlig og sa den kan ikke brukes som sove vogn i barnehagen. Jeg forsto ikke helt hva hun mente med det. Jeg har jo ikke barn fra før, og det var en problemstilling jeg ikke har tenkt på i hele tatt.

Er det noen med erfaringer, eller bare meninger som kan hjelpe en fortvilet førstegangs trillende hehe :D

Fortsetter under...

Hei!

Vi stod mellom det samme valget som du da vi måtte bytte ut vogna vår da bagen ble for liten.

vi valgte en Maxi cosi mura 3 og har ikke angret et sekund. Bagen er stor og god, og det er god plass til vognposer i. Vi har en maxi cosi bilstol med base til, og dette synest vi er helt genialt. Enkelt å klikke bilstolen fra bil til understell på vogn uten at man må vekke barnet! Jeg har ikke noe erfaring selv med sportsvognsdelen, da vi enda bruker bag, men var som deg litt skeptisk. Jeg har derimot en veninne som bruker den til sitt barn på to år, og hun er superfornøyd! Ryggen kan man legge helt ned, ingen problem å bruke den som sovevogn.Eneste minus er at kalasjen er litt liten, så på ekstra sure dager sier hun at man må bruke regntrekket, noe som hvistnok fungerer veldig fint.

Vi er i allefall super fornøyd med vår mura!

Vi har derimot valgt en Bebe Confort High Trek. Venter også julibarn, men baggen er såpass isolert at vi ikke regner med å trenge noen stor dunpose i den. Har venner som har har vogna og de sier det holder lenge med saueskinn, dyne og teppe over :) Baggen er 67 cm lang og selv om den ikke kommer opp mot de store firhjulingene så slår den knockout på en rekke andre trehjulinger.

Lykke til!

Gjest MariRari

Gå for bebe confort! Jeg har hatt bagen til både vinter og sommerbarn og den er bare helt super. Jeg har store barn, men det var ingen problem. Jeg hadde ikke dunpose oppi, bare skinn og dyne, evt + teppe. Første gang fordi jeg ikke tenkte på det rett og slett, og andre gang av gammel vane. Jeg har en venninne som har hatt dunpose oppi, det gikk helt fint.

Tusen takk for flotte svar. Jeg er fortsatt ganske ubestemt, føles som besluttningsvegring hehe... Mannen synes vi skal velge OTH Urban Jungle for det har et venne par av oss, og de er veldig fornøyde med den. Men jeg synes ikke den er så fin.. huff!

Annonse

Jeg synes også at OTH er en flott vogn, men i en annen tråd her for en liten tid tilbake kom det frem at mange OTH-eiere sliter med at knapper løsner på trekket samt at plasten på håndtaket falt av... Og var visst et helvete å få fikset dette hos Barnas Hus...

I tillegg er baggen lav og det er jo dumt for oss som får babyer nå på sommeren og trenger plass til pose og slikt til vinteren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...