Gå til innhold

Sovner babyen din av seg selv....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker det begynner å blli nok her nå.. Vesla er straks 7 mnd. og holder det gående nesten hver kveld. Skal enten bysses eller puppes i søvn. Før har vi kunnet legge henne på magen og stryke en stund, og da har hun sovet ganske kjapt. Men, nå ruller hun rundt og hyler.

Ikke feiler det henne noe heller. Gliser om vi tar henne opp.

Vi har klare rutiner hver kveld, men hun skjønner altså ikke dette med å sovne av seg selv.

Noen med noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun liker godt å sove på magen så kan det jo være at det er forsi hun ruller seg over på ryggen at hun ikke sovner?

Magnus sovner ikke så altfor ofte av seg selv, men noen ganger :) Han kan roe seg fint på siden, det liker han best, men hvis han ruller seg over på ryggen så våkner han og hyler. Da er det bare å få trilla han over i stabilt sideleie og rulle dyne godt bak ryggen - så sovner han igjen.

Dette blir nok slakta fra øverste hold, men, foreldrene mine spente meg fast på magen da jeg var lita. Med sånn selegreie til å feste i senga. Jeg våknet flere ganger om natta og hylgrein fordi jeg hadde rulla meg over på ryggen så det var sånn de løste det ;)

Men jeg har ingen tips egentlig - kunne godt tenkt meg ett selv, Magnus er vel glad i å sovne på puppen - og jeg er nok litt for lat/trøtt at jeg orker å gjøre noe med det, i allefall akkurat nå ;)

Skrevet

Jeg legge minien i sengen sin. Har pumpet opp melk, varmer den. Så gir jeg henne 100 ml med mm. Gir henne det mens hun ligge i sin seng. Så etter hun er ferdig. Gir smokken til henne. Så sovner hun =)

Av og til litt grining for hun mister smokken. Men sovner ganske kjapt..

Eller så ammer jeg henne i sengen vår. Sovner etter hun er ferdig å amme. Så løfter jeg henne opp i sengen hennes.

Vet ikke om dette var veldig gode råd men. :)

Skrevet

Etter siste måltid for kvelden legger vi lillegull i sengen hans, skrur av lyset og går ut. Av og til gråter han litt, og vi må inn å gi han smokken noen ganger. Andre ganger ligger han å prater med bamsen en stund før han sovner. Andre ganger, som i kveld, sovner han momentant. Vi slipper heldigvis å bysse og bære, men tror egentlig bare vi har vært heldige. Tror ikke vi har gjort noe spesielt for å få det slik, har bare gjort det sånn fra han ble født. Så jeg har vel egentlig ikke så mange råd. Du må bare prøve deg frem med ditt eget barn.

Skrevet

Jenta vår var ganske vanskelig på det området også for en stund siden. Hun gråter som regel hver gang vi legger henne. Hun er en magesover også, men hver gang hun ruller rundt hyler hun enda mer til.. Vi lar henne gråte en stund og vips så sovner hun.. Er inne å trøster og hysjer, men tar henne som regel aldri opp.

Så det er nok det eneste rådet jeg har å komme med.

Skrevet

Mini får kveldspupp kl 8, og han får lov å ligge så lenge han vil og suge seg god og mett. Legger han over i sin seng ca halv 9, og da sovner han med den gang. Viss han ikke sovner med en gang, måjeg inn et par ganger og gi han sutten og stryker han litt mellom øynene og sier "hyysssj" da roer han seg og sovner.

Gjør det samme hver kveld, han vet at han skal sove.

han er 4 mnd, og vi har hatt samme rutine siden han var 2 mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...