Gå til innhold

Hvordan tilbereder de MME på din fødeavdeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uhøytidelig spørreundersøkelse for å se om fødeavdelingene rundt omkring gjør det riktig.

På min fødeavdeling gjør de det ikke riktig.

Der sto det kokt vann i tåteflasker på benken.

Så målte de opp det romtempererte vannet over i den flasken vi skulle bruke til å mate babyen.

Pulveret ble ikke blandet i ved hverken 40 eller 70 grader der, nei.

(De hadde NAN Ha1)

Alt etter hvem som var på jobb ble melken enten varmet under rennende varmt vann eller i microen.

Ble det noe til overs, ble melken satt til side å varmet til neste måltid som babyen skulle ha.

De var veldig nøye med å rengjøre flaskene skikkelig og å koke dem, så det var de flink på.

Jeg visste jo ikke hvordan man skulle gjøre det riktig, så trodde at den måten var den enkeleste og ikke minst riktige måten å gjøre det på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen anelse. Der jeg lå fikk vi bankemelk... sterilisert morsmelk fra damer med stor produksjon. =O)

Skrevet

Collett ble laget i stort og satt i mugge i kjøleskapet- denne kunne stå i opp til et døgn. Vet ikke hvordan de varmer opp mme- Da jeg ga tilbakemelding om at dette IKKE var greit ble de veldig overrasket. Slik hadde de jo alltid gjort det. Risiko for bunnfall og derfor ujevnt blandingsforhold - og bakterievekst, hadde de ikke tenkt no på.

Litt trist at man ikke kan få opplæring i hvordan det skal gjøres på sykehuset. Dette er universitetssykehuset i stavanger.

Skrevet

En aldri så liten korreksjon:

BANKmelk, ikke bankEmelk.

Hehe! : )

Skrevet

Æsj! Hørte ikke rykter om morsmelkerstatning på sykehuset i Tromsø en eneste gang. Fikk tilbud om bankmelk, og siden jeg i motsetning til mange andre, ikke syns det å gi andres melk til mitt eget barn, er ekkelt (er jo tross alt sterilisert), var det det eneste hun fikk, sammen med mine dråper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...