Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg veldig raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 dager. Han er fornøyd med puppen på dagtid, men om ettermiddag/ kveld er han veldig misfornøyd... Han vil bare ligge ved puppen hele tiden, og selv etter amming virker han veldig sulten og sutter på alt som er i nærheten av han.... Jeg hadde masse melk med nr 1. da hadde jeg kjempe melkespreng og fulle pupper hele tiden, denne gangen har jeg ikke hatt skikkelig melkespreng i det hele tatt....

Prøvde nå å gi han 20 ml nan. dette gikk ned på høykant, og han virker enda sulten... hva skal jeg gjøre. Vil gjøre alt jeg kan for å kunne fullamme han, men blir litt fortvilet når han ikke blir fornøyd med puppen nå....

Melken jeg har i puppene virker også veldig tynn, skal den ikke være kjukk og god?

Håper noen kan hjelpe med med tips og råd om hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Slapp av og amm masse på kvelden :-) Det er helt vanlig! Hos oss gikk det over etter en måned, da spiste han plutselig "normalt" på kveldstid. Jeg hadde heller ikke så veldig brystspreng. Puppene kan være fulle selv om de ikke er sprengt.

Ikke gi MME med mindre han ikke legger bra på seg eller HS mener at han trenger tillegg (eller du ikke kan pumpe og skal bort eller liknende), det kan klusse til ammingen fordi produksjonen ikke får selvregulert seg.

Hvis det ikke bedrer seg kan du evt pumpe litt på formiddagen og gi ekstra på kvelden.

å 5 dager gammel :-) Det føles så lenge siden!!

Klem fra yrild med lillemann på snart 4 mnd :-)

Skrevet

Sånn hadde jeg det også! Det er veldig vanlig. Ta en titt på denne linken:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=307

Du kan også finne mange andre nyttige artikler på ammehjelpens hjemmesider.

Jeg begynte å gi flaske på kvelden. Syntes det var veldig sårt, for jeg ville jo så gjerne fullamme. Nå vet jeg at jeg kan fullamme, men han får fortsatt flaske på kvelden. Det er mest fordi han ikke har tålmodighet til å ligge ved puppen å suge ut den tykke melken. Han får stort sett melk jeg har pumpet ut kvelden før eller i løpet av dagen, men mme ca et par ganger i uken.

Jeg skriver ikke dette fordi jeg vil at du ikke skal prøve, men fordi du ikke skal ha dårlig samvittighet om du fortsetter å gi mme.

Skrevet

Du vil naturlig ha mindre melkespreng i starten nå enn med nr1 da melkekanaler, og brystvev alt er "sprengt ut". Så lenge han ammer og du ikke blir helt utslitt vi jeg anbefale deg å holde deg unna flaska. Ikke det at et måltid mme er så ille (IKKE ha dårlig samvittighet for å gi mme!), men det tar lenger tid før din produksjon er på topp.... -Men sliter du deg helt ut, kan en flaske av og til kanskje være løsningen

Skrevet

Heisann dere.

Tusen takk for flotte svar. Var inne å leste litt på ammehjelpens nettsider i går kveld, og skjønte da at jeg ikke er den eneste som har det sånn....

Han har nok litt lite tålmodighet og gidder liksom ikke suge ut den feite mettende melken om kvelden, men jeg skal ikke gi meg enda. Prøver en stund til.... :-) Blir jeg helt utslitt, eller veldig sår (var det sist) gir jeg heller en flaske innimellom...

men nå prøver jeg litt til.... plutselig så løsner det vel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...