Gå til innhold

Om man får jobb som vakt innenfor psykiatrien.. Er det da noe kurs/utdannelse man kan ta for å "bli" noe? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... Rart spm kanskje.

Men jeg har veldig lyst å jobbe med mennesker, spesielt innenfor psykiatrien.

Men jeg vil gjerne få litt extra å bygge det på, som kurs/utdannelse man eventuelt kan ta i forbindelse med slike jobber.

Er dette noe man kan få hjelp til? F.eks kveldskurs?

Hmmm, ble rotete ://

Fortsetter under...

Skrevet

det er ingenting som heter vakt i psykiatrien, de voktes ikke på...

men enten kan du få jobb som miljøarbeider (ufaglært) eller så er det hjelpepleier, sykepleier, sosionom, vernepleier osv. altså lengre utdanninger. vet ikke om noen kveldskurs e.l.

men hvis du først får deg jobb er det alltid mange små kurs man kan ta hvis arbreidsgiver ønsker det.

Skrevet

Nei, det er ingen kurs, utenom medisinerig egentlig.

Men sykepleien, og deretter psykiatrisk sykepleier.

Skrevet

Nei, du får ikke jobbe innenfor psykiatrien uten utdannelse. Du må være utdannet helsefagarbeider, sosionom, sykepleier/psykiatrisk sykepleier eller lege/psykolog.

Grunnen er selvfølgelig at psykisk syke mennesker trenger å bli passet på av mennesker som har opplæring, for drastiske ting KAN skje, og da må du vite hva du skal gjøre..

Det du kan, er å jobbe i PU? Det tenkte jeg, mens jeg utdanner meg til psykiatrisk sykepleier. Synes det også er veldig spennende:)

Skrevet

Hmmm, jeg søkte da virkelig på en jobb nå innenfor voksenpsykiatrien som helgeVAKT ;))

Skrevet

Vi ønsker oss medarbeidere som liker å jobbe med mennesker, og som helst har erfaring fra helsevesenet. Det legges stor vekt på personlig egnethet. Lønn etter overenskomst med HSH.

Dette var en stilling som helgevakt da, innenfor voksenpsykiatrien.

Jeg søkte nå jeg, har jo håpet :)) Hehe...

Har søkt som omsorgsarbeider også, jobbe med rusmisbrukere.

Lyst å få en fot "innenfor", så kanskje jeg kunne tatt kurs o.l etterhvert.

Utdannelse skal jeg ta senere i livet, eller dvs når vi har økonomi til det osv. Med 3 små barn og begge i full jobb er det vanskelig nå.

*sukk* Skal tilbake igjen til jobb etter endt permisjon og har såååå lite lyst.

Jeg vil jobbe med mennesker!

Annonse

Skrevet

Hey, hvor er det du har søkt? Sorry, da sa jeg virkelig feil til deg! Men på Solli sa de at man måtte ha utdannelse for å jobbe DER hvertfall, og trodde det var en av de "mildeste" plassene å jobbe? =/ Jaja.

Er godt du har søkt da! ;) Lykke til får jeg vel si :P

Skrevet

Stryk ordet omsorgsarbeider, jeg mente miljøarbeider ;);)

Men jeg har en kamerat som jobber som nattevakt innenfor psykiatrien. Han har ingen utdannelse e.l innenfor det feltet.

Det er alltid en der, som har utdannelse som kan medisinere såklart.

Men han er med å roe ned osv om det skulle skje noe.

Derfor jeg fikk håpet om at jeg kunne få en jobb innenfor feltet :D

Skrevet

Hmmm, se her ja:

Solli DPS er en privat ideell virksomhet med offentlig driftsbudsjett. Opptaksområder er Os, Samnanger, Fusa, Austevoll og Fana bydel i Bergen. Institusjonen har 28 døgnplasser, dagavdeling og poliklinikk, vi har til sammen ca. 120 ansatte.

Men det er ikke Solli på nesttun jeg har søkt.

Rart.... uansett, jeg hååååper :D Det er lov å søke hvertfall :))

Skrevet

Nå føler jeg meg skikkelig smart her... *rødme* Men hva står PU for? ^^

Skrevet

Hehe, jaja, der lærte jeg meg en ny forkortelse :D

Joda, kunne gjerne jobbet med de. Men ingen som søker etter det her jeg bor nå :((

Men man kan jobbe med dem uten utdannelse? Da skal jeg være på utkikk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...