JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Stoler du på det?Har lissom stolt litt på det frem til nå.. Men fikk tanterød for noen dager siden. Så nå tørr jeg ikke stole på det lengre..Jenta vår er nå 9 uker.
shari_z Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Jeg stoler på det like mye som jeg stoler på p-pillene mine, men er forsiktig å følge forhåndsreglene: - barnet må være yngre enn 6 måneder - barnet må fullammes, det må ikke få annet enn morsmelk og må også ammes om natten - mor må ikke ha fått tilbake menstruasjonen (fra Mamma for første gang, av Gro Nylander, MEN har lest dette i flere bøker, både norske og amerikanske bøker) Så til deg over som har fått mensen tilbake og babyen er 9 uker, du bør IKKE stole på amming som prevensjon lenger. Jeg fikk ikke mensen tilbake med min eldste datter før hun var 8,5 måneder, og fullammet henne (fikk første smaksprøver da hun var 7,5 mnd), og ble ikke gravid. Så langt har det fungert bra igjen med lillesøster, selv om jeg har hatt mensmurringer siden hun var 2 mnd gammel (snart 6 mnd nå). Men har heller ikke ammet så ofte på natta som jeg burde, så har ikke stolt helt på det siden jeg ikke har ammet nok (tror jeg). Men når sant skal sies, så hadde det ikke vært krise for meg om jeg ble gravid igjen da jeg har lyst på to tette. Jeg vet også at det sies at mange som stoler på dette blir kalt for foreldre. :-)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 oki jeg fikk noe svart mørkt, tror det var mensen. Men hadde det bare en dag. Kan det være mensen?
FruTB Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Jeg hadde ikke stolt på det. Jeg fullammet Lille Bo, og fikk likevel mensen - 4 mnd etter fødsel.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Ikke når du ikke fullammer i hvert fall! Jeg ble gravid selv om vi brukte kondom når jeg trodde jeg skulle ha eggløsning (hadde ikke fått tilbake mensen ordentlig). Og hvis du absolutt ikke vil bli gravid, må du bruke prevensjon. Man hører jo historier om de som ble gravide med en gang etter fødsel (omtrent). En venninne av meg gikk i klasse med et søskenpar. Hun var født i januar og han i oktober - samme år...!
Tante Gustava Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 Stoler jeg ikke på nei, ble gravid når mini var 6 mnd og er et levende bevis på at amming er ikke mye verdt som prevensjon Kun hvis man vil ha to tette...
CMH Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Nei! Plutselig kommer det en eggløsning uten at du vet det, og da er det gjort.
Puuzen86 Skrevet 11. april 2009 #10 Skrevet 11. april 2009 Amming er IKKE prevensjon! Vet det ofte blir sakt det på sykehusene rundt om, men dette stemmer ikke, man kan faktisk bli gravid igjen en mnd etter fødsel om man er virkelig uheldig. At man ikke har mensen betyr ikke at man ikke hart eggløsning.
snart mor til 3 små Skrevet 11. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2009 Da skal jeg skaffe meg noe annen prevensjon ja.. Har ingen planer om to tette, det holder med han jeg har til å begynne med gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå