Gå til innhold

Nattavvenning - femte natt unnagjort:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var femte natten også unnagjort: hun sov hele natten gjennom:)

Vi la henne kl 1930 og hun sov helt til 0545 i morrest:) Enda hun var syk i går med feber og fikk seg en ettermiddagslur i 18tiden så gikk det så fint:) Jeg er bare lykkelig:)

I dag er hun selv også veldig fornøyd og prater masse. Hun har til og med tatt opp armene for første gang når jeg har spurt henne hvor stor hun er:)

Jeg sa til mannen min i går at vi skulle nesten begynt tidligere, men det er jo ikke sikkert hun hadde vært like klar for å slutte selv da, så jeg tror vi har tatt nattavvenningnen akkurat på rette tidspunktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kult! =) Her har vi unnagjort en hel måned, og det er sååå deilig!

Skrevet

Hvordan har dere gjort det saann rent praktisk? Roet i senga eller tatt opp? Mini er er snart 7 mnd, men har vaert syk i det siste. Jeg har nesten ikke melk igjen, men han vil likevel spise to-tre ganger pr natt. Foer han ble syk sov han noen netter fra halv aatte til fem-seks uten aa vaaken, men etter han ble syk har det vaert mye natterstid. Jeg gruer meg for aa nattavvenne, for han tar ikke smokk og nekter aa roe seg uten puppen.

Skrevet

Her var det ikke snakk om amming, men mme, så da er det nok praktisk forskjellig. Men jeg har skrevet hvordan vi avvente inne på Flaskemat hvis du vil lese.

Skrevet

Så bra! ;) Hvor gammel er ungen da? og hvordan gjorde dere det i praksis???? Nå må du komme med oppskriften her =) Snuppa her er bare 3,5 mnd.. så er en liten stund til enda her da;)

Skrevet

Min lille venninne har aldri tatt hverken smokk eller flaske, men vi har klart avvenningen likevel. Hun har blitt roet i sengen av pappaen sin. Jeg har holdt meg helt unna. Etterhver må jeg vel våge meg inn på rommet hennes igjen om hun skriker natterstid, men pappaen skal få lov til å gå inn dit en del ganger til:)

Før vi startet med nattavvenning ammet hun lite på dagtid, men mye natterstid. Nå, etterpå, spiser hun igjen mer på dagen siden hun ikke får noe om natten.

I går ble hun syk og fikk feber og jeg tenkte at nå er alt ødelagt og jeg må amme om natten igjen, men vi fant ut at om hun hadde våknet og bedt om mat/drikke så skulle vi gi henne vann og ikke pupp. Men hun våknet heldigvis ikke, sov hele natten gjennom:)

Tidligere roet hun seg heller ikke uten puppen eller uten å bli bysset i søvn, men dette har gått seg til. Nå virker det som om hun gleder seg til å legge seg og sovner uten noe mas. Håper det holder seg....

Lykke til:)

Skrevet

Her gikk og nattavvenningen kjempefint. Gjorde det når han var nesten 8 mnd. Han har sidenhan var liten bare våknet en gang sånn i 5 tiden, men etter han var syk begynte han å våkne 2-3 ganger om natta. Hos oss sov han rundt etter 2 netter, hadde ei natt hvor han våknet igjen etter det ellers har han sovet stort sett hele natta siden, er 9,5 mnd nå:-) Var litt grining de to nettene det pågikk, men var helt overkommelig. Trodde det skulle bli mye verre enn det var siden han er veldig viljesterk. For dere som vurderer det så bare hopp i det:-) DEILIG etterpå!

Vi tok han forresten ikke opp, bare holdt i hånda, ga sutt og lå litt på madrass ved siden av senga til han sovnet. Brukte ikke vann eller saft i stedet for melk.

Skrevet

Nå har lille venninnen min sovet 3 hele netter uten noe som helst mas av noe slag. Det er så deilig, men det rare med det er at jeg er så trett for tiden. Akkurat som om kroppen min endelig har forstått at nå er det faktisk mulig å sove en hel natt uten avbrytelser. At den nå kan ta igjen den tapte søvnen. Jeg måtte gå å legge meg i sted når jeg la henne ut for formiddagsluren og vi sov begge to i 3 timer:) Og det var enda jeg hadde sovet en natt på 7,5 timer.

Ja, kan bare anbefale alle som vurderer å nattavvenne å gjøre det. Det er så deilig å vite at ongen får en god natts søvn. Og at en selv også har mulighet til å sove mer enn 3 timer uavbrutt.

Hun spiser bedre pupp om dagen også nå. Før måtte jeg tilby henne uten at hun tok hver gang, mens nå ber hun om pupp og strekker seg etter meg:) Hun er så søt. Blir helt nyforelsket igjen:)

Skrevet

nå har vi klart 3 netter. Å den siste våknet gullegutten kl 4.00 og trengte bare tutt. Å da sov han til 7.15, og han legger seg kl 20.00;) kjempe fornøyd;( trodde d skulle ta laaang tid, og har grudd meg masse;(

Skrevet

Jeg gruet meg også masse for hadde regnet med at med en så umulig onge natterstid så ville det ta i allefall to uker å nattavvenne, men den gang ei:)

Fortsatt lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...