Gå til innhold

Låvebryllup - noen med ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal gifte oss neste sommer og har planer om å gjøre det på låven til mine besteforeldre. Det er en gammeldags låve, ikke noe ferdig innredet lokale, hvor det i dag står en del gamle redskaper som må flyttes ut. Helt støvfritt er det heller ikke...

Vi skal ikke ha noe stivt bryllup, men det skal likevel være litt formelt.

Tenker at jeg må pynte opp lokalet med en del lamper, funnet noen fine utleie taklamper. Også pynte med en del hvitt "brudeslør", eller hva jeg nå skal kalle det.

Noen som har tanker rundt hvordan vi kan gjøre det? Burde vi ha middag i telt på utsiden og festen inne på låven? Tenker litt på lysforholdene.

Skrevet

Ååå! Høres veldig stilig ut! Hadde passet perfekt til vårt tema... :) Vi skal ha westernstil som tema!

Brudgommen skal gå med cowboyboots og hatt i tillegg til stilig smoking og westerntie... Jeg skal ha en romantisk brudekjole med blonder og korsett-topp, og skikkelige western bridal-boots :)

Bordpynten er gjennomført med mini cowboyhatter og cowboyboots, telysholdere med westernpreg, og selvfølgelig masse roser og brudeslør. Toastmasteren skal også ha cowboyhatt, og skal spille litt på gitar gjennom kvelden. Og så skal jeg få en jeg kjenner til å komme og instruere alle i line-dans! Så dette blir bra ;) Formelt, men med et tøft tema! Gjestene kler seg som de normalt ville kledd seg til bryllup.

Men nå vet ikke jeg hvordan låven ser ut, hvor stor den er eller hvor mange personer dere blir... Men hva med runde bord til middag i halve låven, og dansegulv på andre halvdelen..? Hvis det blir for trangt ville jeg gått for telt på utsiden til middagen, og hatt fest og kaker inne på låven. Lettere å flytte på litt bordpynt enn å flytte på alle møblene.

Når det gjelder lysforhold vet jeg ikke helt, men hva med fakler? De lyser jo opp ganske greit. Og hvis det er på sommeren så er det jo lyst ute ganske lenge... er det mange vinduer eller lign?

Så spennende! Fikk lyst til å ha festen på låve selv jeg nå... men har allerede booket lokale og greier da så :) Er jo bare tre mnd igjen til jeg gifter meg! :)

Skrevet

hva med helgrillet svin/lam/kalv til middag?

med mye forskjellig tilbehør.

tilslørte piker til dessert...(er det det heter tro...)

Skrevet

Rydd ut ALT av gamle redskap, vask disse og bruk de som går an som pynt. Lei en industristøvsuger og gå over låven (selv om det ikk er høy/halm der lenger, ligger støvet igjen, mtp folk kan ha allergier for dette). Sjekk at taket er tett, i tilfelle regn,- og lei/kjøp varmevifter eller ovener som kan brukes,- evt gå over bordvegg... Sjekk også gulv mtp råtne gulvplanker..Det KAN skje på gamle låver det også.... Det kan bli kjøig utover natten.

.Husk elektrisk opplegg,- om det ikke finnes på låven må dere få kjøpt/leid skikkelig utstyr, godkjent,- mtp brannfare ol... Med elektrisistet er musikk og også belysning et mye greiere tema mtp hva man velger..Ville ikke valgt fakler eller levende lys,- gamle bygninger brenner lett.

Er det rent nok, kan dere spise på låven, men mtp pynting kan det være greit med mat i telt og fest på låven,- eller vice versa.. Kan da pynte begge lokaler ferdig før festen,- slipper å "jage ut folk" for å omplassere bord og rydde etter maten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...