Gå til innhold

Underlivsproblemer etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tiltagende problemer med underlivet etter fødselen for 6 mnd siden. På slutten av dagen kjenner jeg et press nedover i underlivet. En nedtrykks følelse. Føles som om alt skal ramle ut på en måte. Forferdelig ekkelt. Kjennes også ut som jeg har et slags press på blæra innimellom. Og hvis jeg holder meg for lenge så får jeg meget vondt i blæra. Det kjennes ut som noe er feil der nede...

Når jeg kjenner i skjeden så kjenner jeg livmortappen min veldig godt. Jeg har aldri kunnet kjenne den så langt nede før.. Vet den forandrer seg i løpet av syklusen, men nå har den vært sånn i flere uker. Jeg har også begynt å lekke litt urin om natten... Forferdelig ekkelt, og jeg må si at jeg er temmelig sikker på at livmoren min er såkalt nedsunket. Det må jo være derfor jeg har slike problemer.

Uff, utrolig ekkelt å tenke på. Føler meg så ekkel..lite kvinnelig=(

Er det andre som har opplevd noe lignende?

Jeg var ikke flink med knipeøvelser rett etter fødsel. (klarte å knipe av urinstrålen så trodde jeg hadde ok muskler) men begynte systematisk trening av knipeøvelser 6 uker etter fødsel ,hvor lege kommenterte at jeg var slapp.

Kan legge til at jeg var på en gyn undersøkelse for ikke lenge siden, og hun sa at alt så bra ut. Så jeg vet ikke jeg..

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt liknende problemer etter fødselen, men nå skal det sies at det bare er seks uker siden jeg fødte. Har også den samme nedpressfølelsen i underlivet innimellom, og da særlig mye i blæreområdet, særlig når jeg slapper helt av i muskulaturen, noe jeg jo må hvis jeg skal klare å få tisset.. noen ganger er presset så stort at det gjør vondt, og jeg må knipe av strålen for å få en liten pause fra smerten. Slitsomme greier, men ikke så ille at jeg ikke kan leve med det, lurer bare fælt på hva det kommer av. Har ikke vært på gyn kontroll enda, så er litt spent på hva legen sier, skal dit om en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...