Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 7 mnd. Har prøvd ørsmå biter med brød, men hun spytter bare ut igjen. Kan av og til hoste så hun brekker seg av klumper i maten. Hvordan gir dere brødmat til de små? Bløter dere den opp?

Hun er allergisk mot kumelk, så den eneste grøten jeg får gitt henne er også glutenfri, og det er jo ikke anbefalt med glutenfri kost heller da...det skal vel gradvis introduseres mens man ammer?

Noen tips til å introdusere gluten til jenta mi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på det med brødskive jeg også....

Skrevet

Dytter denne, da jeg også trenger noen råd.

Han vil ikke ha noe det er klumper i. Frøser, spytter og brekker seg.

Skrevet

Tja, i begynnelsen lot jeg henne ta skiven i hånda og spise selv. Hun bløtet den opp med spytt og sugde den liksom i seg. Nå når hun er vant til å spise brød gir vi henne små biter med pålegg uten skorpe. :)

Skrevet

Jeg ga bittesmå biter uten skorpe. Han brukte lang tid på å godta brød. Kan hende hun ikke er klar ennå. Helsestasjonen anbefaler å begynne med brød når de er ett år.. Men alle begynner jo før. Jeg måtte gi grøt 3 ganger om dagen til han var rundt 10-11 mnd. Men han er fortsatt ikke noe begeistet for brød (han er snart 14 mnd og ja jeg vet jeg ikke hører til her inne lenger... :-) Men det er nok bare fordi han ikke liker det noe særlig.

Skrevet

Vår gutt er også allegisk mot kumelk, og dermed er den grøten uten gluten vi også gir. Da melkeallergien ble stadfestet begynte jeg å gi havregrøt til kvelden, jeg brukte stavmikser til å begynne med. Da ble han litt vant til tekstur på ting. Også har jeg bare gitt han smaksprøver på det han har vist interesse for så lenge det har vært melkefritt. Vi begynte med bitte bitte små biter, nesten for smuler å regne. Og nå når han snart er 10 mnd. har vi kommet opp i små biter av brødskive med staburleverpostei (den er melkefri), fruktmos eller skinke. Merker at jeg må variere litt, ellers vil han ikke ha brødskive.

Det er jo en tilvenningsprosses for de små, og noen trenger litt mer tid enn andre. Så det er bare å prøve seg litt frem...lykke til.

Skrevet

Litt utenom,men hvordan fikk dere bekreftet av barna er allergisk?Hvilke symptomer hadde de?Håper noen kan svare.

Da eldste var liten startet vi med pittesmå biter brød,tok lang tid..Vesla 7 mnd. hoster,spytter ut og brekker seg voldsomt.Tar nok laaang tid.

Skrevet

Litt utenom,men hvordan fikk dere bekreftet av barna er allergisk?Hvilke symptomer hadde de?Håper noen kan svare.

Da eldste var liten startet vi med pittesmå biter brød,tok lang tid..Vesla 7 mnd. hoster,spytter ut og brekker seg voldsomt.Tar nok laaang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...