Gå til innhold

født 2 ganger før og tror ikke det kom avføring under fødselen. Kan det ha skjedd alikevel og at jeg bare ikke har fått det med meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Javisst kan det ha skjedd. Jordmor sa ingenting til meg, hun tørket det bare bort uten å gjøre noe nummer av det. Jeg spurte etterpå og da fortalte hun det. Hun sa at over 90% gjør dette så hun tenker ikke noe på det.

det er ganske så normalt.

men helsepersonell er vant med det, og tørker det bare diskret vekk. ikke noe å være flau eller bekymre seg for.

å bruke klyster på forhånd er absolutt ingen garanti for at det ikke skal komme avføring under fødsel. tarmen er ganske lang, og det som kommer ut under fødsel er det som står helt nederst i tarmen - spesielt under pressriene hvor tarmen står maksimalt i klemm.

jeg ble frarådet av jordmor til å ta klyster, for hun mente at det ikke var nødvendig og kunne gjøre ting verre ved å løsne opp det som er der rett før en fødsel.

Venninna mi er jordmor, har vært det i 2 år, og hun har enda til gode å være med på en fødsel der hvor det ikke har kommet avføring. Avføring kommer så å si i nesten 100 % av tillfellene..

Mange merker det ikke en gang. Tarmen er mange, mange meter langt, og det er umulig å få tømt hele den før fødselen. Klyster tømmer kun det ytterste,og kan gjøre at den avføringen som blir værende igjen blir tynnere, og da blir det mere "søl" under fødselen. Så mange anbefaler å ikke ta klyster på forhånd.

Når bebien kommer blir rester som ligger lengre oppe skviset nedover og ut.

De tenker absolutt ikke noe over det :) Heeeelt normalt :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...