Miss Misantrop Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Nå har jeg prøvd utallige måter på utallige kaker og ALTID blir det folder! Jeg har prøvd store lokk, og små lokk, store kaker og små kaker. Jeg glatter sakte og tar meg god tid, men resultatet stinker. Noen som har et supertips?
Kjøttpølsa Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Eller så kan du bruke pepperkakeformer til å stanse ut marsipanen i former og dekorere kaken med marsipan:-,) f.eks puslebiter...hehe og pusle de sammen oppå kaka:-,)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 jeg kjøper ferdig marsipanlokk og har aldri hatt dette problemet
Miss Misantrop Skrevet 9. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2009 Kanskje du kunne gitt meg et lynkurs 1956, for dette skjærer seg hver gang!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 ja skal prøve...jeg holder lokket i den ene enden ett stykke over kaka,slik at lokket henger loddrett også legger jeg den nederste delen av lokket helt ned til kakefatet også er det bare å legge det over.håper du forsto noe av dette.er ikke så enkelt å forklare.lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Du må jo være helt håpløs,stakkar... hvor vanskelig er det liksom å legge på et marsipanlokk,kan gjøre det uten krøll med bind for øya..
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Jeg liker ikke de ferdige lokkene, blir alltid "krøll" for meg. Jeg kjevler heller ut egne lokk(da kan man også farge marsipanen iden fargen man vil) så når jeg har lagt på lokket drar jeg over med en såkalt "smoother" som jeg har kjøpt på cacas. Før jeg kjøpte den funka det like bra med en gele(altså selve pakken som inneholder pulveret til å koke gele) Da for jeg helt glatte og fine lokk. Hadde aldri trodd det skulle være så enkelt før jeg prøvde selv. Lykke til.
Miss Misantrop Skrevet 9. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2009 Jepp, jeg er håpløs. Men jeg gir alikevel ikke opp og har allerede fått mange tips i denne tråden. Det om å henge marsipanen loddrett skal jeg prøve nestegang....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Du må bruke hvetemel til å bake ut med. Da blir det ikke så seigt og lettere å håntere.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 Hm, har ingen tips, vanskelig å forklare skrivende! Men jeg får det på uten folder stort sett, men det kan bli litt krøller helt i kanten ved kakefatet, da er min bestevenn pisket krem som pynt rundt ved kakefatet
Miss Misantrop Skrevet 9. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. april 2009 Det var lurt, det med kremen. Jeg tenkte at jeg skulle trene litt i helgen, og skulle det gå galt får jeg ty til krem eller marsipan bånd.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 Marsipanbånd var også lurt, da har jeg et alternativ til min beste venn kremen Uansett så er det de kakene man ser at er hjemmelaga som er best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå