velazquez Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 hei jeg er gravid og har atopisk eksem. har hatt det hele livet, men har de siste årene vært mye bedre og ikke så mye plaget. har for det meste klart meg uten kortisonkremer. bare masse masse fuktighetskremer. jeg har hørt at man som regel blir bedre mens man er gravid, men lurer på om det er flere her inne som har vært gravid med atopisk eksem. har en del venner som har blitt mye værre etter at de har fått den lille...noen som vet? har bare ikke lyst til å få tilbake den eksemen jeg hadde før...da tror jeg at jeg setter meg på første flyet til varmere strøk....
Gjest Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hei. Jeg har og atopisk eksem og fødte mitt andre barn i vinter. Under begge graviditetene var jeg ganske bra og slapp unna kortisonen (brukte den mildeste et par ganger,,). Etter begge fødslene ble jeg derimot verre, men det var i mitt tilfelle mye pga stell og mye mer håndvask enn det som er vanlig når man slipper å vaske, stelle, skifte bleier ol.. Har nå fått mannen min til å ta seg av det meste av bading og stell for å slippe unødvendig håndvask. Jeg er verst på hender og armer, resten av kroppen er jeg "flekkvis" rammet, men klarer som regel og holde det i sjakk. Håper du kan få litt hjelp til stell og annet som evt trigger eksemen din. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå