*rbte* Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 lillegutt sliter veldig med magen! Noen som har brukt miniform, og hadde det noe effekt?
mamsen=) Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 har ikke brukt det selv, da jenta mi aldri slet med magen. men ei venninne brukte det på begge sine små og syntes det funka helt glimrende!
*rbte* Skrevet 9. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2009 vet du hvor lang tid det tok før det hadde virkning?
gulla79 Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Det funket på vårres knerte, så det er vært et forsøk. Dette stod blant annet i felleskattalogen: Gassansamlinger i mage-tarm kanalen anses å være en av hovedgrunnene til 3- måneders kolikk. Den økte gassansamlingen skyldes vanligvis at barnet svelger for mye luft. Den svelgede luften danner bobler og skum som hindrer luften å passere. Den stopper opp og forårsaker utspilt mage og smerter. Minifom lindrer kolikkbesværet ved sin spenningsnedsettende effekt, som gjør at skummet brytes ned og boblene forsvinner. Minifom virker direkte på gassen i tarmene og tas ikke opp i kroppen. Det kreves et par døgns behandling for å få full effekt av preparatet. Behandlingen fortsettes deretter uten opphold. Om det ikke er forbedring i tilstanden i løpet av 2-3 dager bør lege kontaktes.
Moi 32 Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Storebror fikk minifom med god effekt(han hadde kolikk). Lillesøster har ikke fått(enda), men hun har en del luft innimellom(skriker ikke så mye, men presser og presser og får ikke sove da), men finner fort ut hvilke matvarer det skyldes. Hun reagerer i hovedsak på sjokolade og løk. Ellers spiser jeg utrolig kjedelig(unngår all kålplanter, belgfrukter og løk, kaffe/cola, godterier eller andre store mengdr sukker), fram til hun er 2mnd(tarmveggene modnes betraktelig ved ca 6uker).
*Lille Persille" Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Vi var helt avhengige av Minifom de første månedene. De fungerte kjempebra for oss men det er kjempeviktig at de gis før hvert eneste måltid og at man ikke glemmer det innimellom eller tenker "det går sikkert fint selv om jeg ikke gir de nå"... Dråpene begynner å virke umiddelbart da de bryter ned luftbobler i magen. Det står at flasken skal oppbevares kaldt, det gjorde aldri vi for det var så klønete å hente i kjøleskapet hver gang jeg skulle amme men det fungerte utmerket likevel.
Gjest Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 min lille kolikkbaby fikk miniform,og det hjalp! gråt spm bare det når jeg innså at jeg hadde funnet noe som hjalp for han hehehe. Men jeg ga han ikke med hvert eneste måltid,var så trøtt at jeg glemte det ut når jeg slang fram puppen,ga han miniform ETTER han hadde spist noen ganger når jeg kom på jeg hadde glemt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå