Gå til innhold

hvor tidlig kan man begynne å prøve igjen etter svangerskap utenfor livmor??

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer litt fra lege til lege.... Jeg fikk beskje på sykehuset at jeg burde vente en til to mens. Men når jeg kom til spesialisten min igjen så sa hun at vi kunne prøve på vanlig måte allerede ved første mens....men vente med pergo til neste deretter igjen.

Når hadde du ex-u? Fått mensen igjen? Jeg hadde fredag 27.mars, og venter på mensen. Litt ivrig på å komme igang igjen.

Du må ordne profil, så kunne jeg heller ha sendt på PM!

jeg er også VELDIG ivrig på å begynne prøvingen igjen....

da jeg spurte legen om når vi kunne prøve igjen sa han:

"De fleste venter 2-3 måneder"

Så jeg spurte han videre

"når er det greit å prøve igjen? Må jeg begynne på prevensjon igjen????"

Da fikk jeg svar "Du kan bare ha sex, og behøver ikke starte med prevensjon igjen"..........

så jeg begynner å prøve (eller ihvertfall ha litt sex.... det er jo så koselig med sengekos.)

Men alle her inne sier jeg bør vente en mens... men jeg føler at jeg må følge hjertet liksom....

Hadde exu mandag 6.april... så er en uke siden....

Sliter du med det psykisk eller?? Hva med kjæresten din? snakker han med deg om det??

Her føler jeg egentlig at jeg har blitt ferdig med det... Gråt mye de første dagene, men nå har jeg insett at et er meninga jeg skal få 2010 barn :) Må jo bare legge det bak seg, og fortsette livet...Kjæresten min støtter meg... han er ikke så glad i å snakke om ting, men hvis jeg bgynner, så snakker vi om det...

Hehe...trodde jeg hadde profil jeg:) Lite peiling ser du:)

Hadde store problemer de tre første dagene etter, så gikk det lettere. Men i dag var første dag på jobb igjen etter ex-u, så kan trygt si det ble en stor knekk. Alle hadde fått hørt hva som hadde skjedd, og skulle vise omtanke....veldig fint, men ble litt for mye for meg.

Vi hadde prøvd i 2,5 år, så ganske dritt at det gikk som det gikk. Samboeren tar det ikke så tungt som meg, han tror liksom alt skal ordne seg uansett. Tror ikke han skjønner at det faktisk er ganske alvorlig. Den ene egglederen jeg har igjen er ikke helt 100% heller, så sjansen er vel ikke så veldig stor.

Har egentlig ikke snakka så mye om det...vi takler ting litt forskjellig. Blir IVF til høsten om det ikke ordner seg før.

åh... det er trist å høre at du har det sånn... ;(

Huff skjønnr at det var vanskelig å begynne på jobb igjen... jeg er sykemeldt ut uka... er 4 som vet om hva som har skjedd... vet ikke om jeg vil fortelle det til resten... føler ikke at de har noe med at vi prøver å bli gravide liksom...

Må bare fortelle deg om en engel som jeg møtte på oppvåkningen etter min XU!!

Jeg lå på oppvåkning helt neddopa... hehe .... det var en sykepleier dame der, som passet på meg... hun var stadig borte og snakket med meg... det eneste jeg husker hun sa var dette:

JEG HAR OGSÅ GÅTT GJENNOM DET SAMME SOM DEG, OG JEG HAR FÅTT 2 FRISKE BARN ETTER PÅ!

jeg får frysninger bare jeg tenker på det... hun ga meg så stort håp... og det var en god trøst...

Håper det hjalp deg litt også... Og du kan bli gravid med IVF!! og det ikke så lenge til høsten vettu!! Det blir nok din tur snart også!!!

Husk å tenke på alt du HAR og hvor heldig du er som har en mann som sikkrt elsker deg...

opp med humøret :) Det ordner seg!

Men jeg har en datter på 6år, fra tidligere forhold...så jeg har fått det til før. Men vi har veldig lyst på en sammen også. Måtte til legen igjen i dag, kjentes ut som jeg gikk med en knytteneve i nedre del av magen . Hadde visst fått masse væske i buken, så nå er det sykemelding igjen.

Krysser fingra for at ting ordner seg snart:)

Gir litt håp når man hører om andre som har fått det til etter en ex-u..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...