Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Jeg har fire uker igjen til termin og føler meg ganske så nedfor. Legen min har fanget opp dette, og har sagt at jeg, hvis dette fortsetter/tiltar, bør begynne med antidepressiva/medisiner like etter fødselen. Jeg tror det var Cipralex hun foreslo. Jeg klarer bare ikke å stole på legen mht om dette er ufarlig for barnet mitt, som jeg gjerne vil amme. Er det noen som har kjennskap til om bruk av en annen type antidepressiva evt er mer forenlig med det å amme?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Zoloft (sertralin) eller Seroxat (paroxetin) er typene som er anbefalt å bruke under amming. Jeg skal selv begynne med antidepressiva rundt fødselen, og skal da begynne med Zoloft. Studier har vist at sertralin ikke gjenfinnes i babyens blod dersom mor står på det når hun ammer, så det anses som trygt. Jeg har vært i kontakt med en psykiater i Bergen som har forsket på nettopp dette og fått tilsendt noen artikler og studier om emnet. Jeg ville gått for Zoloft hvis jeg var deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå