Gå til innhold

gravid igjen??

mamma1008

Anbefalte innlegg

heihei!

er en jente på 18 år, og fikk mitt første barn for snart 6 mnd siden. Jeg begynte på cerazette p-piller (i og med at disse ikke reduserer melkeproduksjonen) for å sikre meg mot flere graviditeter. Jeg fullammer også, men nå har jeg ikke hatt mensen siden 25. februar, eller 28. januar.. jeg er ikke 100% sikker, for ting går litt fort forbi meg for tiden. Men tror egentlig mest det var 28. januar.

Jeg har hatt mensen to ganger etter fødselen, og disse har begge komt nøyaktig to uker etter sukkerpillene på brettet. Men nå har jeg som sagt ikke hatt mensen på en stund.

Kan dette være en ny graviditet?? Eller kan det hende at jeg bare har en veldig uregelmessig mens nå så kort tid etter fødsel?

Er det noen som eventuelt har noen erfaringer med dette?

Det passer virkelig ikke med enda en liten nå som jeg skal fullføre siste år på videregående, og ikke tror jeg at vi (jeg og barnefar) har økonomi til dette heller.. MEN jeg vet at jeg ikke vil takle en eventuell abort noe særlig bra!!

Hva skal jeg gjøre? Finnes det noe hjelp/støtte for meg?

Fortsetter under...

Mange mister mensen når de går på cerazette, men vil oppleve småblødninger og mellomblødninger i løpet av de første tre månedene. Disse tablettene skal tas sammenhengende, og da vil mange ikke ha blødninger. Cerazettebrettene inneholder IKKE sukkerpiller. Kun piller med hormoner.

Skal si du har blitt dårlig opplyst om hva du putter i deg og hvordan kroppen kan reagere på dem. Det virker heller ikke som om du har lest pakningsvedlegget, for der står det svart på hvitt. Har du mistet det kan du søke opp cerazette på felleskatalogens pasientutgave, og da vil du få frem vedlegget i sin helhet. Se her: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...