Gå til innhold

Nattavvenning - fjerde natt unnagjort:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli mindre og mindre å skrive på disse små "bloggene" mine.

I natt våknet hun og gråt i 4-tiden, pappaen gikk inn for å trøste, men hun hadde bare korvet seg langt opp i sengen og lå med hodet trykket opp mot gelenderet til sengen. Han trakk henne bare litt ned og så sovnet hun søtt igjen:)

Så i natt vil jeg vel egentlig si at hun sov natten gjennom, fra 1930 til 0700:)

Nå gjelder det bare at hun lærer seg at hun skal sove natten gjennom uansett hvem som kommer inn. Jeg må også kunne komme inn å trøste henne uten at det skal puppes....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Vi har unnagjort vår andre natt nå. Hvor gammel er hun?

Gutten min er 7 mnd. Vi har bare et soverom , så nå sover jeg på sofaen og pappa trøster. Må innrømme at jeg sover sykt godt nå =)

Han våkner opp til 4 ganger men sovner ganske fort, heldigvis. Håper det ikke tar for mange dager før han roer seg helt.

Skrevet

Hun er 8,5 mnd. Vi har heldigvis to soverom og hun har ligget på eget siden hun var 5 mnd.

Her har det gått veldig godt framover og vi har brukt 4 netter på å nå dette. Men jeg har enda ikke helt troen på at det skal være så her enkelt, så jeg venter liksom på at hun skal falle litt tilbake til gammel vane. Jeg håper selvfølgelig det ikke skjer:)

Hun har tydeligvis også behov for å sove hele natten gjennom, for når pappaen var inne hos henne i natt og drog henne litt lenger ned i senge så sovnet hun idet hodet kom på hodetputen igjen:)

Jeg har skrevet innelegg her for hver natt, alle heter "nattavvenning - første/andre/tredje/fjerde natt unnagjort:)". Det er bare å bla seg bakover inne på siden og finne dem hvis du vil se hvordan det har gått tidligere.

Lykke til til deg også.

Skrevet

Heldig du er. Her gikk natt 1, 2 og 3 bra, men de to siste nettene har vært temmelig søvnløse. Hun spiser ikke mellom 24 og 06, men hun våkner mye. Nå skal det sies at hun har atopisk eksem, og i dag hadde hun masse prikker i ansiktet. Hun våkner og klør og klør, stakkars liten. Nå er det frem med kortisonkremen igjen og håper på bedre netter både for liten og stor.

Skrevet

imponert over dere som får det til;) har dere oppskrift. Minn sønn ,på 6 mnd har pleid å få mat kl 1, 4 og 7, og skal prøve å venne av med det. BEgynnte på natt 2 i dag, så blir spennende og se om det går. 1 natta gikk greit fram t halv 6, dvs gikk greit uten mat, men han våknet mye mer enn ellers, og i tillegg fra 1-3 ville han ikkje sove.

Skrevet

Nei, har vel egentlig ingen oppskrift. Det er mannen min som har tatt seg av avvenningen, mens jeg har holdt meg klokt unna.

Han har vel rett og slett vært tålmodig og ikke tatt henne opp. Har sittet ved hennes side og hysjet på henne mens han har strøket henne over hode og på hendene.

Men lille dukka vår er 8,5 mnd og kanskje var hun rett og slett veldig klar for det selv også.

Hun har fått tilbud om vann, men har ikke ville hatt.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...