Gå til innhold

Kan det være ADHD... ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som blir 3 år nå til sommeren... Han har bestandig vært veldig aktiv, Selv som nyfødt bemerket folk hvor våken han er...

Da han va ca 1,5 år hadde helsestasjonen mistanke om at han kunne ha ADHD, Og vi ble sendt videre til en lege, Som også fikk mistanke og sendte oss videre til Barnelegen...

Helsesøsteren sa foresten til oss at han var en usedvanlig aktiv unge...

Barnelegen bare observerte han en liten stund, Han var egentlig ganske rolig da vi var der, Men uansett så mente hun at han bare var en normal aktiv unge..

Barnehagen har Ingen mistanke om ADHD, Di pleier bare og si at han har en stor motor, Di sier også at han kan være veldig konsentrert når han holder på med noe...

Jeg selv føler at han kan være aktiv hele dagen, Han klarer Ikkje og sitte rolig så veldig lenge, Og det kan være veldig slitsomt og ha han med til folk, På butikken, OSV.. Fordi han bære springer hele tiden, Og skal vi for eksempel på cafe' vet vi at vi kommer til og springe oss svett, Leste noe her om at et symtom kan være at noe på kroppen er I bevegelse hele tiden... Føler at det er sånn med han, Hendene og bena beveger seg nesten hele tiden.... Har vi noen grunn til mistanke eller er han bare en vanlig aktiv unge... ??? Barnehagen burde jo ha hatt mistanke dersom det var noe???? Jeg var forresten selv så aktiv som barn, Så kanskje det er derfor han er slik???? Takk for svar på dette...... :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vent å se det ann til skolealder.

Skrevet

Det er ikke aktivitetsnivået som avgjør om det er ADHD eller ikke.... Og vent til skolealder, for da passer testene best. ADHD-diagnosen kommer først når vanskene(konsentrasjon, impuls osv) skaper store problemer for barnet/personen. Er der ikke slike problemer, så trenger en jo ingen tilrettelegging og diagnose. Så det er graden av problemer som avgjør diagnose eller ei.

Jeg har 2 barn, hvorav ene har ADHD. Som små var der liten forskjell; begge var aktive barn.

Skrevet

BUP kan ofte hjelpe. Men det finnes ikke noe utredning for ADHD så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...